Saku Purtilo, numero 3.

Saku Purtilo, numero 3.

Ensimmäiseen erään Purtilo sai lähtöruudun viimeisestä rivistä ja onnistui raivaamaan tiensä joukon kärkeen ja ajamaan reilun johdon ennen ruutulippua.

Toisen erän Purtilo aloitti toisesta rivistä vahvasti ajaen pitkään kolmantena. Erän lopulla huono linjavalinta kostautui ja Purtilo ylitti maaliviivan neljäntenä.

Semifinaaliin Purtilo pääsi starttaamaan eturivistä. Hyvällä startilla Purtilo iski kiinni toiseen sijaan. Ennen eneimmäisen kierroksen täyttymistä Purtilo ohitti ulkoa nousten erän ykköseksi. Näin jatkettiin kovaa kilpailua viimeiselle kierrokselle asti, jolloin kakkosena ajanut kuljettaja onnistui ohittamaan nuorukaisen kilpailunjohtajan varioituksen arvoisella suorituksella. Ruutulipun järjestys kuitenkin piti ja Purtilo sai suoran finaalipaikan semifinaalin kakkossijalla.

Saku Purtilo, numero 3.

Saku Purtilo, numero 3.

Myös finaaliin Purtilo pääsi lähtemään eturivistä. Kilpakumppanit haistoivat nuoren miehen taktiikan ja valitsivat lähtöpaikat niin, että Purtilo sai sisäpuolen ruudun pikku pyörällään. Purtilo ajoi startin jälkeen sijalla viisi ollen aivan samassa rykelmässä nelosen ja kolmosen kanssa. Erän puolivälissä kilpailu keskeytettiin ja lähtö uusittiin Purtilon kaaduttua. Sääntöjen mukaan keskeytyksen aiheuttanut kuljettaja starttaa uusinnassa joukon hänniltä. Uusintalähdössä Purtilo onnistui nousemaan sijalta 12 sijalle kuusi. Kuudes sija oli sama kuin edellisessä kilpailussa, mutta päivän otteet olivat selkeästi avauskisaa kovemmat ja paremmat.

Kuljettaja itse on päivän suoritukseen hyvin tyytyväinen, pois lukien finaalin täyskaasukaato. Eteenpäin on päästy ja ajaminen tuntuu koko ajan paremmalta.

Seuraava kilpailu on 26.5. Saksan Meissenissä. Kyseessä on Saksan MM-karsinta johon on odotettavissa todella kova kattaus huippu flat track -kuljettajia seitsemästä maasta. Purtilo ei aja villin kortin MM-paikasta mutta pääsee haastamaan tulevat kilpakumppaninsa.

Saku Purtilo, numero 3.

Saku Purtilo, numero 3.