Kawasaki 1400 GTR ABS:n vaihteistoa on päivitetty sen verran, että 1. vaihde on aiempaa lyhyempi, mikä helpottaa pyörällä paikalta lähtemistä. Samoin se parantaa pyörän käsiteltävyyttä hyvin hiljaisissa vauhdeissa ja isolla kuormalla. 

Myös katalysaattoreita on parannettu, tuloksena puhtaammat pakokaasut. Samoin ECU-säätöjä muutettu vastaamaan uutta ykkösvaihteen välitystä ja katalysaattoreita.

Jarrut paremmaksi

Kawasaki Advanced Coactive-braking Technologyn, K-ACT ABS:n muutetut asetukset vähentävät etujarruun linkitettyä voimaa, kun käytetään takajarrua. Tämä antaa luonnollisemman tuntuman hitaassa vauhdissa tehtyihin manöövereihin, kuten esimerkiksi U-käännöksiin.

Päivitetty ABS-yksikkö on pienikokoisempi ja mahdollistaa jarrujen tarkemman kontrollin.

Sähköisesti säädettävään pleksiin on lisätty tuuletusaukko pienentämään kuljettajaan osuvaa ulkopuolista tuulikuormaa päästämällä ilmaa kuljettajan etualueelle. Tuuletusaukko avoinna takaapäin tuleva ilmapaine vähenee. Myös ilman pyörteily kuljettajan pään korkeudella pienenee, joten kypärämelu vähenee.

Tuuletusluukkua on helppo säätää käsin, se on kolmiasentoinen ja voidaan tarvittaessa kokonaan sulkea. 

Mukavuusparannuksia

Uudelleensuunniteltu istuin tarjoaa parempaa istuinmukavuutta sekä kuljettajalle että matkustajalle. Kuljettajan istuinosan etupuoli on kapeampi edestä, jolloin siltä on helpompi ulottua maahan. Madallettu istuinosa on myös mukavampi. Matkustajan istuinosa on pidempi, ja siinä on tasaisempi istuma-alue.  Tämän ansiosta matkustajan on helpompi muuttaa asentoa. 

Istuimen pinta on liukumista estävää materiaalia. Tuplatikkauksin toteutettu viimeistely antaa korkealaatuisen kuvan. Matkustajan mukavuuden lisäämiseksi jalkatapit ovat nyt myös kumipäällystetyt. Mikäli ajaa matka-ajoa paljon, saatavilla on myös touring-istuin.

Pyörässä on aina sivulaukut mukana, mutta siihen saa myös takalaukun. 47 litran takalaukkuun mahtuu kaksi täyskypärää. Myös takalaukku saadaan mukaan yhden avaimen järjestelmään.

Suurempi pakoputken lämpösuoja varjelee kuljettajaa turhalta kuumudelta. Tankinsuoja kuuluu vakiotoimitukseen estämään tankin naarmuuntumista.

Saatavilla olevat värit: Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black ja Metallic Moondust Gray / Metallic Carbon Gray.

Moottorina toimii sama vanha rivinelikko, josta otetaan ulos 155 hevosvoimaa 8800 rpm, ja Ramairin kanssa 160 hv samoin kierroksin. Huippuvääntö on 136 Nm 6200 rpm.

Pyörä painaa tankattuna 305 kilogrammaa.