Erno Kostamon ajatuksia tästä mahdollisuudesta:

"Kun Gerry otti minuun ensimmäisen kerran yhteyttä, ajattelin heti, ettei tämä voi onnistua näin lyhyellä varoitusajalla, ja sanoin itse asiassa ei. Budjettini yksityiskuljettajana Superstock- ja Superbike-luokissa on todella tiukka, joten pienetkin lisäkustannukset olisivat liikaa. Lisäksi viime kerrasta, kun ajoin 600-kuutioista pyörää, on lähes 13 vuotta.

Gerry kuitenkin selvästi tuntee kuljettajat hyvin ja antoi minulle aikaa harkita asiaa. Jouduin nopeasti tekemään päätöksen IRRC Hengelon ja tämän mahdollisuuden välillä.

Taustaselvitykset osoittivat, että tiimin kalusto edustaa luokkansa huippua ja on tunnettujen pyörävelhojen rakentama. Tämä muutti mieleni, sekä se että kaiken tähänastisen yhteydenpidon perusteella tiimi vaikuttaa lupaustensa mukaisesti olevan aidosti yhtä suurta perhettä, jossa mennään kuljettaja edellä. Tiimin vakituisina kuljettajina ovat mansaarelaiset Ryan ja Jamie Cringle sekä italialainen Andrea Majola. Heistä Ryan Cringle ei loukkaantumisensa vuoksi pysty osallistumaan tämän vuoden TT-tapahtumaan.

Päätöksenteossa arvelutti myös erot 600-kuutioisen ajettavuudessa verrattuna tämän kauden omaan pyörään BMW M1000RR:ään.

– Tietysti ero voiman määrässä on hirmuinen, kuussatanen ei anna anteeksi, eikä voimalla paikata ajovirheitä yhtään. Ajoteknillisesti pitää vauhtia pitää eri tavoin yllä kuin tonnisella.

Sen verran nopeasti Supersport-luokkaan osallistuminen on edennyt, että kysymys, montako kisalähtöä Supersporteilla Mansaarella on, saa normaalisti puheliaan Kostamonkin mietteliääksi.

-Jaa-a. En ole katsonut vielä, jos pitäisi jotain veikata, niin sanosin että kaksi. Tässä on se valmistautuminen mitä tällä aikataululla olen ennättänyt, ihan hirvittävästi ei ole ehtinyt tällaisiin nyansseihin perehtyä.

Millä mielin torstai-iltana lähdet kohti tulevia kisoja?

– Stressittömästi ja erittäin avoimin mielin. En olisi lähtenyt, jos olisi pitänyt saada tulosta aikaan tai jos tästä uudesta tilanteesta olisi tullut millään muotoa lisää työtä, panostusta tai stressiä. Nyt olen osa heidän tiimiään. Henkisen panokseni tietenkin annan ja  odotan innolla tätä mahdollisuutta sekä seuraavaa askelta urallani katuradoilla. Menee, miten menee, niin tyytyväisiä ollaan.

Nyt kun ajat kahdessa tiimissä, niin pääset myös juoksemaan kahden teltan väliä.

– Kyllä, tiimeillä on omat varikkoteltat ja molemmissa on oma henkilökunta. Toivottavasti telttojen välillä ei ole suurta etäisyyttä, naureskeli Kostamo hyväntuulisena.

Parker Transport Racing -tiimi oli seurannut tarkkaan eri kuljettajien suorituksia juuri ajetussa North West 200:ssa, ja sen perusteella he halusivat juuri Erno Kostamon täyttämään tiiminsä avoimen kuljettajapaikan.

Tiimipäällikkö Gerry Parkerin kommentit yhteistyöstä:

”Olemme todella innoissamme siitä, että saamme Ernon mukaan tämän vuoden TT-kilpailuun ajamaan Ryanin Yamaha R6:lla ja täydentämään kolmen kuljettajan kokoonpanomme. Erno on erittäin lahjakas ja kyvykäs kuljettaja. Hän on osoittanut taitonsa uransa aikana, esimerkiksi sijoittumalla viidenneksi NW200 Superbike -kilpailussa! Hän on myös entinen Macaon GP:n voittaja ja erinomainen lisä tiimiimme.

Supersport-luokka ei ole Ernon tuorein ajoluokka, mutta toivomme pääsevämme viemään hänet Jurbyyn muutamalle testikerralle ennen kisaa. Uskomme, että meillä on vahva tiimi, ja hyvät mahdollisuudet hyviin tuloksiin. Toivotamme kaikille turvallista ja menestyksekästä kilpailua, ja toivomme Ryanille nopeaa paranemista.”

Isle of Man TT -kilpailut ajetaan 26.5-7.6. Haluatko tietää, mitä kaikkea Isle of Man TT -kilpailussa tapahtuu? 

Isle of Man TT -etäkisapassilla pääsee kisatunnelman ytimeen ja samalla tukemaan Kostamon kisamatkaa.

Isle of Man TT -etäkisapassilla pääsee kisatunnelman ytimeen ja samalla tukemaan Kostamon kisamatkaa.

Nyt sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus hypätä mukaan maailman legendaarisimman moottoripyöräkisan ytimeen – ja seurata Ernon matkaa halki myyttisen Mountain Coursen, ja kokea TT:n henki niin läheltä kuin ilman ajopukua voi päästä liittymällä Etä TT-varikkopassi WhatsApp-ryhmään.  

Päivitykset alkavat 23.5 ja siitä eteenpäin näet päivittäin videoita, kuvia, haastatteluja suoraan varikolta, teknistä tietoa ja datakatsauksia mekaanikoilta, tulokset ja tilannepäivitykset reaaliajassa suoraan kisojen ytimestä.

Etä TT-varikkopassin hinta on 100 €, jolla samalla tuet suoraan Ernon matkaa Mountain Coursella – olet osa tiimiä ja kannustat konkreettisesti! Paikkoja on rajoitetusti.

Passin saat ostettua täältä

Edit. 21.05.2025 Erno Kostamon tuoreimmat kommentit ja Etä TT-varikkopassi 

Aiheesta aikaisemmin:

TIISTAI 13.5.2025 08:53

Erno Kostamo North West 200:n jälkeen: ”vauhti tyydytti, sijoitukset eivät”

PERJANTAI 9.5.2025 09:26

Kostamon avauskisat kaksijakoiset North West 200:ssa – Superbikessa kärkikahinoissa, Superstockissa pettymys

KESKIVIIKKO 2.4.2025 19:09

Erno Kostamon kilpailukalenteri laajenee - ”100 päivää kisahommissa”

PERJANTAI 31.1.2025 13:36

Erno Kostamo ja uusi tiimi: "Kilpailukykymme nousee toiselle tasolle, kalustolla emme anna kellekään tasoitusta"

PERJANTAI 7.6.2024 07:01

Erno Kostamo viimeisimmästä Mansaaren kisasta: "Eniten tämä on kilpailemista itsensä kanssa"

KESKIVIIKKO 5.6.2024 18:27

Mansaaren ajot 2024: Dunlop siirtyi omille lukemilleen 27 voittoon – ohitti setä Joeyn ennätyksen

TIISTAI 4.6.2024 08:01

Erno Kostamolle yllätyssponsori Mansaaren TT-kisoihin - ensimmäinen kisa päättyi keskeytykseen