Meidän kannaltaamme kiinnostavin on luonnollisesti Honda EV Outlier -konseptimoottoripyörä uuden sähköisen e-MTB mountainbike-prototyypin lisäksi.

Kaksipyöräinen EV Outlier -konsepti (aloituskuvassa) esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa julkisesti, ja se havainnollistaa, miltä moottoripyörät voisivat näyttää vuonna 2030 ja sen jälkeen. Sähköajoneuvojen tarjoamaa suurta vapautta hyödyntämällä käytetään sekä etu- että takapyörissä olevia moottoreita dynaamisen ja matalan tyylin saavuttamiseksi.

Honda e-MTB prototyyppi.

Honda e-MTB eli sähköavusteisen mountainbiken prototyyppi.

EV Outlier Concept esitellään Honda e-MTB:n eli mountainbiken prototyypin rinnalla. Se on kehitetty tarjoamaan luonnossa ajamisen iloa ja saa maailmanensi-iltansa ennen Euroopan julkistusta vuonna 2026. Siinä on hiilikuiturunko ja sähköinen avustus, joka yhdistää moottoripyörien ja maastopyörien hyvät puolet  maastoajonautinnoksi.

Honda Super-N prototyyppi.

Honda Super-N prototyyppi.

Yksi uusista automalleista on Super-N, EV-mallin prototyyppi. Kyseessä on kompakti sähköauto, jonka pitäisi tarjota ajamisen iloa ja erityisen uuden "boost"-moodin. Tämä ei ​​parantaa käytettävissä olevaa tehoa ja lisäksi se simuloi monivaihteista vaihtoa – mikä tarjoaa paremman, tämän kokoluokan autolle ainutlaatuisen dynaamisen suorituskyvyn.

Honda MicroEV.

Honda MicroEV.

Sähkömalli saapuu Japaniin ja valituille maailmanlaajuisille markkinoille, mukaan lukien Iso-Britannia, vuodesta 2026 alkaen. Muille Euroopan markkinoille auton tulosta ei ole tietoa. Sen määrittää mallin menestyminen; samalla se auttaa Hondaa näkemään, onko kuluttajilla kiinnostusta pieniin sähköautoihin.

Muita näyttelykohteita

Perinteisten liikkumisvälineiden ohella Honda esittelee myös uudelleen käytettävän kantoraketin, jota käytettiin lähtö- ja laskeutumistestissä Hokkaidossa, Japanissa kesäkuussa 2025. Uudelleenkäytettävällä raketilla on pieni ympäristökuorma, ja sen myötä esitellään valmistajan autonomisen ajamisen ja ilmailuteknologian kehitystä.

Honda CR-V Hev.

Honda CR-V Hev.

Mukana on myös Acura RSX:n prototyyppi, se on brändin viimeisin täyssähköauto, ja ensimmäinen, jossa käytetään Hondan seuraavan sukupolven sähköistä sovellusalustaa ja ASIMO OS ajoneuvokäyttöjärjestelmää.

Nähtävänä on myös Hondan 0-sarjan ajoneuvo – 0 SUV 'a' (alpha) – jota myydään pääasiassa Japanissa ja Intiassa. Mukana on prototyyppimalleja Honda 0 SUV:sta ja Honda 0 Sedanista sekä upouusi Prelude e:HEV.

Perinteistä tuotantoa edustaa Honda CB125 Monkey.

Valmistajan perinteistä kaksipyörätuotantoa edustaa Honda CB125 Monkey.

Hondan osastolla on lisäksi maailman suurimman moottoripyörävalmistajan malleja sekä liikkuvuustuotteita Hondan valikoimasta – mukaan lukien HondaJet (maailman myydyin kevyt liikelentokone) suihkukone ja BF350-perämoottori – valmistajan ensimmäinen V8-moottorilla varustettu malli.