Nykyaikana valmistajien tehdessä melkein millaisia tahansa "provokaatioita" lisäjulkisuuden saamiseksi malleilleen, voi tietysti olla, että kyse oli tarkkaan harkitusta "paljastuksesta", joka ei välttämättä pidä lainkaan yhtä tulevan todellisuuden kanssa. Moottorin kokoluokan, tuhat kuutiota huomioiden teho on erittäin riittävä, joskin hieman maltillinen odotuksiin nähden.

Julkisuudessa povattiin yli 160 hevosvoiman tehoja. Nyt nähdyt lukemat ovat 145 hevosvoimaa 9500 kierroksella minuutissa. Samalla paljastui, että pyörien tuotanto aloitetaan melko myöhään keväällä, joten ne tullevat toimitukseen vasta kesäkuussa. Oletettavaa on, että pyörässä näillä lukemilla käytetään GSX-R:n edellisen sukupolven mottoria.

Suzuki on yleensä ollut salamyhkäisin nykyvalmistajista etukäteistietojen suhteen, joten nähtäväksi jää, mitkä lopulliset todelliset lukemat ovat.