Me Naiset -lehti määritteli metsuriseksuaalin tyylin verkkosivuillaan marraskuussa:

"Lumbersexual-tyylissä, jonka Nyt ehti jo suomentaa metsuriseksuaaliksi, haetaan miehekkään huoliteltua lookia, johon kuuluvat runsas naamakarvoitus, ruutu- ja flanellipaidat, farkut ja tatuoinnit. Metsuriseksuaali rakastaa luontoa, viskiä ja olutta – sekä kaiken tämän miehekkyyden ikuistamista Instagramiin."

Ajan trendit näkyvillä

MP-messuilla näkyvät muutenkin ajan trendit ajovarusteissa. Kypärämallistosta löytyy toisaalta high tech -tyyppisiä, täysin integroituja malleja, joissa on aurinkosuoja melkein kaikissa vakiona ja taas retrohenkisempää mallistoa, jolloin varusteissakin mennään enemmän 60-luvun hengessä.

60-luvun retrohenki näkyy myös ajokypärissä.

Näissä kypärän mallia on haettu vuosikymmenten takaa ja ajokypärässä näkyy ajan havina, mutta turvallisuustaso on tätä päivää. Ajokypäriin ovat myös huomiovärit tulleet jäädäkseen. Esimerkiksi näyttävillä heijastavilla koristeraidoilla saadaan lisää näkyvyyttä pimeään. Keltaista löytyy tehostevärinä tai koko kypärän mitalta.

Pukupuolella nahkavaatteet nostavat taas päätään, mutta halutessaan voi pukea päälleen kevlar-vahventeista farkkua, ja laittaa jalkaansa tennarin näköiset kengät, joista löytyy nilkkalle suojaa.

Ajolenkkari, jossa on vahvennettu kangas ja nilkkaa tukeva rakenne.

Ajolenkkari, jossa on vahvennettu kangas ja nilkkaa tukeva rakenne.

Mopoikäisille college-takki suojuksin

Mopoikäiselle nuorisolle löytyy College-henkinen ajotakki, johon on lisätty normaalit suojat. Kangas on kevyempää kuin normi ajo-asuissa, mutta nuorisolle oiva lisä turvallisuutta lisäämään verrattuna farkkutakkiin tai kesäpusakkaan.

College-tyyppinen mopoilijoille suunnattu takki, jossa on suojukset paikallaan.

College-tyyppinen mopoilijoille suunnattu takki, jossa on suojukset paikallaan.

Odotukset messuilta ovat korkealla, kertovat myyntijohtaja Olli Kuusela ja Riiko Kuitunen All Rightista. Uusien mopo- ja moottoripyöräkorttien hankinnan lasku näkyy suoraan myös uusien varusteiden myynnissä.

All Rightillä on "kivijalkamyymälöitä" ympäri Suomen, ja netin osuus myynnissä on vielä marginaalinen n. 5-10%.

– Nettisivustomme toimii käyntikorttina, ja fyysistä kuvastoahan emme enää paina. Se löytyy netistä omilta sivuiltamme, josta jokainenlöytää sen tarvitessaan helposti. Sivustolla sijaitsevan nettliluettelon etuna on myös se, että pystymme sieltä poistamaan tuotteen sen loputtua, ja vastaavasti lisäämään uutuuksien saavuttua, Riiko Kuitunen kertoo.

All Rightin Olli Kuusela ja Riiko Kuitunen esittelivät kauden 2015 uutuuksia.

All Rightin Olli Kuusela ja Riiko Kuitunen esittelivät kauden 2015 uutuuksia.