Route 66 Classic -rakennussarjan taustalla oleva britti Peter Manning kertoo sivustollaan sarjan edustavan tyypillistä 1960-luvun klassista amerikkalaista moottoripyörää. Se koostuu 180 ABS-muoviosasta, jotka vaativat jonkin verran työstämistä ja maalaamista, ennenkuin pyörän saa koottua.

Kokoaminen vie noin 20-30 tuntia, ja siihen käytetään perinteisen pienoismallin tapaan liimaa, mutta myös ruuveja. Sekä ohjaustanko että sivuseisontatuki ovat metallia. Rakennussarja ei sovellu alle 16-vuotialille.

Route 66 Classic -rakennussarjan koko valmiina on 236 x 107 x 82,5 senttimetriä ja se on oikean moottoripyörän kokoinen. Painoa laitteelle kertyy 16 kilogrammaa, ja se kestää lisävarusteiden kanssa myös päälläistumista.

Malli on peräisin Harley-Davidsonista, mutta tuotemerkkiä ei saa käyttää.

Malli on peräisin Harley-Davidsonista, mutta tuotemerkkiä ei saa käyttää.

Route 66 on Fullsizekits-nimisen yrityksen ensimmäinen tuote, ja se on juuri tulossa markkinoille. Jokainen tuote on numeroitu yksilöllisesti. Luvassa on aikanaan täysikokoiset mallit myös Triumph Bonnevillestä, Manx Nortonista ja jopa klassisesta Vespa-skootterista.

Kokoismallin hinta on 686 euroa plus rahti, ja sen voi ennakkotilata Fullsizekitsin sivuston kautta. Pyörän pitäisi olla valmis huhtikuussa, ja sitä voi tilata myös valmiiksi koottuna.

Komeus on tarkoitettu sisällä säilytettäväksi, se kun ei kestä suoraa auringonvaloa. Mallin pyörät eivät ole pyörivää sorttia painonsäästön vuoksi.

Malliin on helppo asentaa paristo- tai akkutoimiset valot valonheittimeen ja perävaloon. Valmistaja hehkuttaa pyörän käyttöä mainossomistuksessa oli kyse sitten farkku- tai varustemainonta. Ja menisihän se somisteena vaikka olohuoneessa. Asiasta kertoi ensin Motorcyclenews

Pyörän muovimalli kestää jopa päälläistumisen, mutta se on niin kevyt ,että sitä voidaan pitää vaikka koristeena seinällä.

Pyörän muovimalli kestää jopa päälläistumisen, mutta se on niin kevyt ,että sitä voidaan pitää vaikka koristeena seinällä.