Suzukin moottoripyörämyynti, johon lasketaan mukaan myös ATV-tuotteet laski 6,5 %, 12,5 miljardia jeniä 179,9 miljardiin jeniin vuoden takaiseen jaksoon verrattuna. Euroiksi muutettuna luvut ovat 90 miljoonaa ja 1,32 miljardia euroa.

Liiketappio kasvoi 4,6 miljardista jenistä eli 30 miljoonasta eurosta 5 miljardiin jeniin eli 36,7 miljoonaan euroon.

Japaniin Suzuki myi jaksolla 15 876 pyörää ja vientiin meni 164 065 pyörää, yhteensä 179 941 moottoripyörää ja ATV:tä. Laskua edellisvuodesta 12 525.

Myynti alueittain

Moottoripyöräpuoli kärsi myynnin laskusta Aasiassa. Vuotta aiemmalla jaksolla kaupan oli mennyt 85 945 pyörää, kun viime vuonna 1.4.-31.12. välisenä aikana myytiin 75 167 pyörää eli 10 177 kappaletta vähemmän.

Euroopan ja Pohjois-Amerikan myynnit kasvoivat hieman. Ensimainitussa kaupan meni 28 820 pyörää, nousua 175 kappaletta ja Pohjois-Amerikassa plussaa tuli 250 kappaletta, mikä merkitsi 28 449 myytyä pyörää. 

Kotimarkkinoilla Japanissa myynnin lasku oli jyrkin, se putosi 1708 kappaletta 15 876 myytyyn pyörään. Otsikon Muut alueet alla myynti hiipui 466 pyörän verran 31 627:ään.

Konsernina Suzuki menestyi paremmin, ja erityisesti sen automyynti on voitollinen.