Dainese esitteli maantiekäyttöön tarkoitetun D-Air Misano 1000 -airbag-takkinsa Riviera Golf Resortissa San Giovannissa Marignanossa. Dainese on 25 vuoden ajan tallettanut dataa onnettomuustilanteista sekä radalta että maanteiltä kaikkialta maailmasta ja kehitystiimi on analysoinut saatavilla olevan datan varmistaakseen järjestelmän tehokkuuden ja luotettavuuden, väitetään Dainsen julkistamassa tiedotteessa. Dataa hyödynnetään myös asun laukaisuelektroniikan kehittämisessä.

Uusi Misano 1000 nahkatakki toimii ilman moottoripyörään asennettavia sensoreita itsenäisesti. Sensorit, elektroniikka ja GPS-siru on sijoitettu selkäsuojaan.

Dainese D-Air Misano 1000 ja ilmatyynyt takaa.

Dainese D-Air Misano 1000 ja ilmatyynyt takaa.

Dainesen patentoimassa 3D-airbagissä on sisällä mikrokuiturakenne, joka takaa yhtenäisen 5 senttimetrin täyttymisen kaikilla pinnoilla tuottaakseen maksimaalisen suojauksen ja mukavuuden. Airbagin patentoitu rakenne on ainoa laatuaan ja eroaa kaikista muista auto- ja moottoripyöräteollisuudessa käytetyistä.

Laukaisualgoritmi, järejstelmän todelliset aivot, käyttää kuutta selkäsuojaan asennettua sensoria, jotka monitoroivat kuljettajan kehon dynamiikkaa 800 kertaa sekunnissa ja päättää, milloin käynnistää järjestelmä iskun hetkellä.

Misano 1000 airbag-järjestelmä toimii synergiassa selkä ja rintasuojien kanssa suojellen kuljettajan solisluita, rintaa ja selkää yhtä hyvin kuin rajoittamalla niskan liikakuorimitusta.

Dainese D-Air Misano 1000 ja ilmatyynyt etupuolelta katsottuna.

Dainese D-Air Misano 1000 ja ilmatyynyt etupuolelta katsottuna.

On-off-kytkin on integroitu takin sulkemisläppään tai neppariin. Oikeassa käsivarressa oleva LED-valo näyttää järjestelmän tilan. Takki tulee saataville marraskuussa kahtena eri värivahtoehtona 1499 euron hintaan. Katso esittelyvideo alla.

Tiedotteessa ei kerrottu takin akkujen tai paristojen kestoa.