Ennen viime vuotta Harley-Davidson takaisinkutsui vuosittain keskimäärin 69 000 pyörää 10 vuoden aikana. Harley-Davidson ei ole kommentoinut korjauksista aiheutuvien kustannusten suuruudesta, mutta aivan varmasti ne vahingoittavat brändin imagoa.

Milwaukeessa on kuitenkin herätty tilanteeseen. Harleyn valmistuksesta ja alihankinnasta vastaava varatoimitusjohtaja Michelle Kumbier on kertonut haastattelussa, että Milwaukeelaisyritys on käymässä läpi valmistusprosessiaan, suunnittelu- ja testaustoimintojaan sekä alihankintaketjuaan selvittääkseen, miten vastaavat virheet tulevaisuudessa vältettäisiin.

Vaikuttaa siltä, että moderni teknologia, jota käytetään uusissa malleissa näyttää kasvattavan takaisinkutsujen määriä kaikilla valmistajilla. 

Harleyn viimeaikaiset takaisinkutsut ovat aiheutuneet viallisesta kytkimen pääsylinteristä, viallisesta polttoainepumpun tiivisteestä, moottorin jäähdytysnestevuodoista sekä satulalaukkujen kiinnitysten ongelmista.

National Highway Traffic Safety Administrationin, NTHSA:n sivuille pääset tästä ja asiasta kertoneen Cyril Huzen sivuille tästä. H-D julkistaa kolmannen vuosivartin tuloksensa 20.10.

Jutun aloituskuvan Harley-Davidson ei kuulu takaisinkutsuttuihin malleihin.