Triumphin mukaan Bonnevillen uusimisen eteen on tehty töitä jo neljän vuoden ajan, ja ajatus oli laittaa kaikki uusiksi.

Sarjaan kuuluu viisi eri mallia, Street Twin, jossa on kokonaan uusittu väännökäs 900 cm3 moottori. Sitten ovat Bonneville T120 ja T120 Black ja lopuksi 1200 cm3 Thruxton ja Thruxton R, modernit, mutta klassiset café racerit.

Uudet moottorit vääntävät

Uusia moottoreita on kaikkiaan kolme. Ensinnäkin Street Twinin vääntävä 900 cm3, jossa on vääntöä 80 Nm 3200 kierroksella. Se on 18 % enemmän kuin edellisen sukupolven moottorilla. 

Triumph Bonneville Street Twin 2016.

Triumph Bonneville Street Twin 2016.

Versio kaksi on T120-mallien 1200 cm3 moottori, jonka huippuvääntö on 105 Nm 3100 rpm. Se on yli 54 % enemmän kuin edellisen sukupolven T100-moottorissa.

Kolmas uusi moottorimalli on sitten 1200 cm3 isotehoinen "Thruxton"-versio, jossa on tehoa enemmän ja huippuvääntö 112 Nm osuu siten korkeammille kierroksille, 4950 rpm. Vääntöä on tässä versiossa 62 % enemmän kuin edellisen sukupolven Thruxtoneissa.

Kaasua hoidetaan moderniin tapaan ride-by-wirella ja se, sekä moottorin nestejäähdytys ovat pudottaneet polttoaineenkulutusta esimerkiksi Street Twinin osalta 36 %.

Triumph Bonneville Street Twin 2016.

Triumph Bonneville Street Twin 2016.

Alkuperäistä Bonneville-vaikutusta

Myös pakoputkisto on uusittu joka mallissa, joten pakoäänen pitäisi olla kullekin luonteenomainen; kuultavissa ja tunnettavissa.

Pyörät on suunniteltu alkuperäisen Bonneville-linjan mukaan hienostuneemmiksi ja tiukemmiksi. Niihin on sovellettu tyylipiirteitä klassisimmista vuosien 1968 ja 1959 Bonnevilleistä.

Pyörissä on ABS-jarrut, luistonesto, luistokytkin, ride-by-wire ja ajomoodin valinta muissa paitsi Street Twinissä. Lisäksi kaikissa on LED-takavalot ja Street Twiniä lukuunottamatta myös LED-ajovalot, USB-latauspistoke ja käynnistyksenesto.

Myös mallien rungot on suunniteltu uusiksi, samoin niiden jousitus ja geometria. Kaikkien pitäisi tarjota hyvää käsiteltävyyttä, stabiiliutta sekä neutraalia ajettavuutta, joka on räätälöity jokaisen mallin tyylin ja luonteen mukaan sekä erityisesti pitkillä matkoilla ajamisen helppoutta.

Bonneville T120 on saatavissa seuraavissa väreissä: Cranberry Red ja Aluminium Silver käsinmaalatuin juovin, Jet Black ja Pure White, niin ikään käsinmaalatuin juovin, Jet Black ja vielä  Cinder Red.

T120 Blackista taas on tarjolla kaksi eri väriä: Jet Black ja Matt Graphite.

Street Twinin värejä ovat puolestaan Cranberry Red, Aluminium Silver, Matt Black, Jet Black sekä Phantom Black.

Thruxtonin värivaihtoehdot ovat Jet Black, Pure White, tankissa musta raidoitus, Competition Green, jossa metallikultainen raidoitus tankissa.

Thruxton R:n värit ovat Diablo Red sekä Silver Ice.

 

Räätälöitävyyttä

Uusiin Bonnevilleihin on tarjolla jo nyt yli 470 varustetta ja lisälaitetta. Niihin kuuluvat esimerkiksi Vance & Hinesin valmistamat uudet vaimentimet sekä paljon kustomointiin innostavia lisäosia.

Triumph on myös koonnut erilaisia "inspiraatio"-osakokonaisuuksia, joista ostajan on helpompi lähteä liikkeelle tekemään omaa kustomoitutua Bonnevilleään. Valittavana on eri tyylejä scramblerista, brat trackeriin, track raceriin ja café raasereihin. Lisäksi ensi kertaa on saatavilla täysi tehtaan valmistama Thruxton R Race Performance -kit, joka on kehitetty rata-ajoon.

Triumph Thruxton R vm 2016.

Triumph Thruxton R vm 2016.