Tesi 3D RaceCafe

Bimota Tesi 3D Race Cafe toiselta puolen.

Bimota Tesi 3D Race Cafe toiselta puolen.

Tesi 3D Race Cafe on viimeisin kehitysversio etuhaarukattomasta ja napaohjatusta Tesi-projektista, jota Bimota on suunnitellut kehittänyt vuodesta 1983 lähtien. Tesi 3D RC tulee tuotantoon Tesi 3D Nakedin rinnalle café-racereitten segmenttiin.

Pyörässä on kaksi keinuhaarukkaa, toinen takana ja toinen edessä korvaamassa tavanomaista teleskooppietuhaarukkaa. Tesi 3D RC:n korkeutta voidaan säätää kahden epäkeskon avulla siellä, missä etu- ja takajousitukset liittyvät runkoon. Etuosan korkeutta voidaan säätää 9,5 mm ja takapään 14 mm. Jos molemmat säädöt asetetaan samaan suuntaan, pyörää voi nostaa tai laskea jopa 23 mm.

Tekniset innovaatiot ja korkealaatuiset materiaalit sekä Ducatin uusi 803 cm3 moottori mahdollistavat sen, että Bimota avaa 3D RC:llä uuden tuotesegmentin.

Bimota Tesi 3D Race Cafe.

Bimota Tesi 3D Race Cafe.

Bimota Impeto

Bimotan hypernakun uusi versio on entistä parempi sekä teknisesti että esteettisesti. Uusin Ducati Diavelin moottori kaksoistulppateknologialla takaa jotain suorituskyvyn osalta.

Parannukset:

  • - ride by wire (motorized throttle body)
  • - luistonesto
  • - ABS

Lisäksi Impetoa ("Kiihkoa") voidaan tuunata heti varausvaiheessa komposiittirungolla, missä on sekä hiilikuitua että alumiiniosia, komposiittikeinuhaarukalla sekä paremmalla mittaristolla, jossa on 3,5" väri-TFT-näyttö, integroitu datantallennus, GPS sekä automaattinen kilparadan identifiointi.

Bimota SuperCharger

Bimota on kehittänyt ja testannut jo jonkin aikaa kompressoriahdinta, ja nyt SuperCharger -kit on tuotannossa. Sarja on tarkoitettu niihin Bimotiin, joissa on Ducatin nestejäähdytteinen moottori. Ahdinpaketti nostaa tehoa ja vääntöä - ennenkaikkea vääntöä - jopa 15-20% - ja tuo enemmän niitä koko kierrosalueelle.

Asennussarjan ei pitäisi huonontaa pyörän ulkonäköä, ja sen mukana tulee sähköinen moottorinohjausjärjestelmä ohjelmistoineen. Uuteen Impetoon asennettuna sarjan pitäisi tehdä pyörästä todellinen kuminpolttaja. 

Bimotan tehdasvarusteena saatava kompressoriahdin asennettuna.

Bimotan tehdasvarusteena saatava kompressoriahdin asennettuna.

BB3 Kit

Uusi BB3 Kit on suunnattu niille asiakkaille, jotka haluavat löytää Bimotan varhaiset alkuajat: "Rakenna om Bimotasi rakennussarjasta", oli tyypillinen piirre markkinoinnissa vuoden 1973 jälkeisinä vuosina.

Bimota Tesi 3D Race Cafen etuosan ratkaisut ovat todella mielenkiintoisen näköisiä.

Bimota Tesi 3D Race Cafen etuosan ratkaisut ovat todella mielenkiintoisen näköisiä.