Kuberg Freeriderissa on silmiinpistävää visuaalisesti pelkistetty muotoilu ja kevyt ja maastokelpoinen ulkonäkö. Kuten tämäntyyppisestä temppuiluun ja hauskaan, vaivattomiseen liikkumiseen tarkoitetusta sähköajoneuvosta voi arvata, se on tarkoitettu houkuttelemaan nuoria ikäluokkia.

Pitkät joustot, hyvä maavara ja tehokkaat levyjarrut ovat varmasti omiaan puhuttelemaan tällaisista laitteista kiinnostuneita. Kuberg lupaa akkujen riittävän täysillä ajettaessa kokonaisen tunnin ajoaikaa.

Kuberg Freerider. Pyörä koko komeudessaan.

Kuberg Freerider. Pyörä koko komeudessaan.

Freerideria myydään 3500 euron hintaan, eli se on kallis, koska meillä siihen tulee vielä veroeuroja päälle, mutta jos tämänkaltaisella laitteella saa houkuteltua nuorisoa pois älykännykän äärestä edes tunniksi päivittäin metsään tai soramontuille, niin ehkä saldo kuitenkin jää myönteiseksi? Ja nuorison lohdutukseksi pyörän mukana tulee tietenkin myös älykännykkäsovellus, jolla voidaan wifi-donglen avulla ohjata laitteen ominaisuuksia.

Asiasta kertoi ensin Motofire. Lisätietoja Kubergin sivuilta.

Kuberg Freerider on maastokelpoisen näköinen. Pitkät joustot ja iso maavara.

Kuberg Freerider on maastokelpoisen näköinen. Pitkät joustot ja iso maavara.

Ominaisuudet

  • Moottori 48 V, huipputeho 8 kW
  • Huippunopeus noin 55 km/h
  • Akunesto maksimissaan noin tunti
  • Latausaika 2,5 h
  • Jarrut: karkaistut 203 mm levyjarrut sinratuin jarrupaloin
  • Etuhaarukka: Manitou Dorado Expert 180 mm
  • Iskunvaimentimet: DNM BURNER RB-RCP
  • Akseliväli 1230 mm
  • Istuinkorkeus 860 mm
  • Paino 36 kg

Ja näyttääpä tuo sujuvan cityajokin.

Ja näyttääpä tuo sujuvan cityajokin.

Sopii myös metsäteille.

Sopii myös metsäteille.