Hero Leap sarjahybridiskootteri

Heron julkistaman tiedotteen mukaan esituotantomallina esitelty Leap on suunnattu Heron globaaleille markkinoille.  Proto oli nähtävissä jo viime vuonna Intian AutoExpossa. Kuva jutun otsikkokuvana.

Pyörä on varustettu lithium-ioniakuilla ja kahdeksan kilowatin sähkömoottorilla. Mikäli virta uhkaa loppua, niin sen tuotannosta huolehtii 124 cm3 bensiinimoottori. Pyörä on tarkoitettu ajettavaksi ensisijaisesti sähkön voimalla, mutta matka jatkuu kolmen litran polttoainentankin turvin niin kauan kuin bensiiniä riittää sähkön tuottamiseen.

Kestomagneettimoottori tuottaa 60 Nm:n väännö heti käynnistyttyään, joten se ei tarvitse kytkintä eikä vaihteistoa. Pyörässä on Led-valot sähkönkulutuksen minimoinniksi. Huippunopeus on sata kilometriä tunnissa. Pysähtymisestä huolehtii Brembon kaksimäntäinen 240 mm levy. Tuotantoaikataulua ei kerrottu.

Dash-skootteri

110-kuutioisella ilmajäähdytteisellä nelitahtimoottorilla varustettu Dashissa uutta teknologiaa kuten usb-laturi ja huollon merkkivalo sekä E-koodiavain. Dashista on myös saatavilla 150cm3 Xtreme-malli.

HX250 R sporttipyörä

Tehokkaalle nestejäähdytteiselle Hero lupaa hyvää polttoainetaloutta sekä hyvää sporttipyöräkokemusta. Aerodynaaminen muotoilu sekä kuusipykäläinen vaihteisto sekä keveys lupaavat hyvää.

HX250 r:ssä on niin ikään Brembon jarrut ja ABS-teknologia.

RNT - dieselkonsepti

RNT on erikoisen näköinen, sillä se on tarkoitettu raskaittenkin kuormien kuljettamiseen. Pyörän pitäisi kuitenkin olla myös mukava, tyylikäs ja polttoainetaloudellinen. RNT:ssä on kuljetustilaa ja mukava istuin.

RNT on varustettu dieselmoottorilla, jonka saa tarvittaessa vielä turbona.

Pyörän moottorina hyrisee väännökäs 150 cm3 diesel-moottori, johon saa optiona myös turbon.

Lisävarustelistalta löytyy myös tehokkaampi laturi, jolla voi dieselmoottorin avulla tuottaa virtaa työkaluja varten. Lisävarusteena tarjottavan irrotettavan Led-valon avulla voi valaista työkohteen yölläkin.

Lisäksi pyörään saa lisäakulla toimivan sähköisen moottorin myös etupyörään, jolloin se on kaksipyörävetoinen ja valmis kovimpiin mahdollisiin koitoksiin. Pyörällä voi myös näin varustettuna ajaa pelkällä sähkömoottorilla ja etuvedolla esimerkiksi kaupunkiolosuhteissa. 

Myöskään RNT:n tuotantoon tulosta ei ole vielä tietoa. Mielenkiintoiseksi sekä diesel-pyörän että sarjahybridin tekee se, että jos ne joskus ilmestyvät tuotantoon, niin massamarkkinat tulevat laskemaan molempien teknologioitten hintaa. Heron oman ilmoituksen mukaan se on jo toimintansa aikana myynyt yli 50 miljoonaa ajoneuvoa.