Polaris kertoo raportissaan, että mikäli moottorin käynti pätkii, palamatonta polttoainetta voi ajautua pakoputkistoon nostaen näin pakoputkiston lämpötilaa. Korkeampi lämpötila saattaa aiheuttaa paloriskin.

Takaisinkutsuttavia vuosien 2014-2016 malleja ovat Chief Classic, Dark Horse, Chieftain, Roadmaster, Vintage, Springfield ja Chieftain Dark Horse varustettuina siis Thunder Stroke 111 moottorilla. Tarkka takaisinkutsuttujen pyörien määrä on 18 367.

Ratkaisu ongelmaan on yksinkertainen: Indian Motorcyclesin jälleenmyyjät päivittävät pyörän ECU:n, moottorinhallintaelektroniikan. Uusi ohjelmisto tunnistaa moottorin käynnin katkomisen, ja ilmoittaa siitä keltaisella varoitusvalolla. Lisäksi ECU tunnistaa sen sylinterin, joka ei sytyttänyt ja mikäli ongelma jatkuu, katkaisee polttoaineen syötön sinne hetkeksi.

Polaris sai tiedon ongelmasta 30.4.2015, ja on työskennellyt sen ratkaisemiseksi. Raportoituna on yksi tapaus, jossa lämpötila on noussut, eikä ole tietoa, että mitään sen kummempaa olisi tapahtunut. Polariksen oman arvion mukaan ongelma koskee korkeintaan prosenttia takaisinkutsun kohteena olevista pyöristä.

Takaisinkutsun mukaiset ilmaiset päivityshuollot alkavat USA:ssa heinäkuun mittaan. 

Viasta kertovaan NHTSA:n eli National Highway Traffic Safety Administrationin dokumenttiin pääset tästä. NHTSA:n takaisinkutsujen hakusivustolle puolestaan tästä.