Kawasaki Z1000SX:n yläkate on aiempaa leveämpi ja yhdessä säädettävän tuplakupla-tuulilasin kanssa ne suojaavat kuljettajaa aiempaa paremmin.

Pyörän tupla-LED-ajovalojen pitäisi olla 1,4 kertaa kirkkaammat kuin nykyisessä mallissa.

Kawasaki Z1000SX vm 2017.

Kawasaki Z1000SX vm 2017.

Istuinten uuden pehmusteen pitäisi olla ergonomisesti paljon parempi ja muotoilun sellainen, että kyytiläinen pysyy aiempaa paremmin matkassa. Kuljettajan istuinosa on aiempaa leveämpi ja tukevampi, takanistujalla puolestaan on paksummat pehmusteet.

Varsinainen uudistus on monen muunkin valmistajan esittelemän Boschin 6-akselisen IMU:n, inertiailmaisimen käyttöönotto. Se mahdollistaa mm. kaarteissakin lukkiutumattomat jarrut sekä tietenkin eri teho- ja luistoneston valintavaihtoehdot. Mukana on myös wheelien ja liukumisen esto.

Kawasaki Z1000SX vm 2017.

Kawasaki Z1000SX vm 2017.

Givin valmistama uusi lisävarusteena saatava laukkusarja on aiempaa paremmin suunniteltu kiinnikkeineen pitämään massakeskipisteen kunnossa lisäkuormasta huolimatta.

Mittaristoa on myös uusittu.

Uusittu mittaristo.

Uusittu mittaristo.

Pyörän moottori on mukavan tehokas 104,5 kW / 142 hevosvoimaa tuottava ja vääntävä 1043 cm3 nestejäähdytetty rivinelonen ja tietenkin Euro 4 -vaatimukset täyttävä.

Takajousituksen linkitystä on muutettu paremman  jousituksen toimivuuden ja tukevamman sekä pehmeämmän vaimennuksen takaamiseksi. Samalla istuinkorkeus on laskenut puoli senttiä 815 millimetriin.

Uuso suojaavampi ja pleksi

Uuso suojaavampi ja pleksi

Ensi vuoden värivalikoimassa on seuraavat kolme vaihtoehtoa: Candy Lime Green / Metallic Carbon Gray, Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray sekä Candy Burnt Orange / Metallic Carbon Gray.

Kolmeen eri asentoon käsin sädettävän tuulilasin säätövarat.

Kolmeen eri asentoon käsin sädettävän tuulilasin säätövarat.

Uusi matalampi ja mukavampi istuin.

Uusi matalampi ja mukavampi istuin.

Kawasaki Z1000SX vm 2017 ja sivulaukut.

Kawasaki Z1000SX vm 2017 ja sivulaukut.

Oranssi versio.

Oranssi versio.