Berham Customsin Shiny Harryssa ei ole minkäänlaisia katteita tai sen puoleen maalipintaakaan. On otettu moottoripyörä ja irroitettu siitä kaikki mahdollinen ja vähän ylikin, kunnes oikeastaan vain äärimmäisen välttämätön on jäljellä.

Loppuunkin on vielä puututtu kovin käsin, sillä esimerkiksi polttoainetankki on heivattu jorpakkoon ja tilalle hitsattu pikkuruinen bensasäiliö. Laturista on luovuttu ja koko latausjärjestelmä on korvattu pikkuruisella litium-ioniakulla.

Ainoa pehmeämpi osa on istuin, joka sekin on niin pelkistetty, että epäilemme kuskin käyttävän salaa tyynyä ajohousuissaan pyörällä matkatessaan. Niin ja takajousitus on tietenkin tämäntyyppisen rakentelun näkemyksissä turha, joten takateleskoopit on poistettu alkuperäisestä pyörästä.

Berham Customs Shiny Harry.

Berham Customs Shiny Harry.

Berliinissä toimiva Berham Customs otti pyörällä voiton Glemseck 101 -festivaalilla sarjassa, johon oli kutsuttuna vain 16 rakentajaa. Kun Berham Customsin omistaja Martien Delfgaauw sai kutsun tapahtumaan, hän tiesi tismalleen, mistä aloittaa rakentelun: alkuperäisestä vuoden 1984 Harrisin rungosta.

Kun rungosta oli poistettu maalit, niin kauniit mangaanilla hitsatut saumat paljastivat julki hienon loisteensa. Sen loisteen haluttiin näkyvän, joten siitä nimi Shiny Harry.

Moottoriksi valikoitui vuosimallin 1981 Suzukin GSX 1100 -moottori. Etuhaarukka lyhennettiin Suzuki GSX-R750:stä ja KRT Framework valmisti pidennetyn keinuhaarukan taakse.

Berham Customs Shiny Harry.

Berham Customs Shiny Harry.

Takaiskunvaimentimet heitettiin pois, ja Berham rakensi vaivaiset 1,5 litraa vetävän polttoainetankin pyörään. Kaikkien katteiden poistojen ja muitten modausten jälkeen pyörä painaa enää 168 kg, kertoo Design Boom.

Imupuolen nokka-akseli korvattiin GSX750:n versiolla ja moottoriin tehtiin muitakin muutoksia ja pakosarja tehtiin mittatilaustyönä. Berham Customsilla ei kuitenkaan ollut dynoa käytössään, joten he eivät tiedä, paljonko hevosia tai vääntöä se oikeasti tuottaa. Testiajojen jälkeen he ovat olleet varsin tyytyväisiä tuotokseensa.

Pelkkää pelkistettyä näkymää.

Pelkkää pelkistettyä näkymää.

Kiiltävä Harry:

  • - Moottori 1981 Suzuki GSX1100,  GSX 750 imupuolen nokka-akselilla
  • - Kaasuttimet Mikuni TMR 36-D9
  • - Sytytys Suzuki GSX with 3 Ω Dyna coils
  • - Pakoputkisto Schüle Classic Racing 4in2in1
  • - Runko 1984 Harris Magnum 2
  • - Takahaarukka One-off by Marvin Diehl, KRT Framework
  • - Etuteleskooppi Suzuki GSXR 750, 1984
  • - Vanteet Honda Bol d’Or SC 09
  • - Renkaat Continental Road Attack 2 CR 100/90 18 etu, 130/80 18 taka
  • - Ohjaustanko Magura

Lisätietoja Berham Customsin sivustolta.

Kaasuttimet ovat kauniisti esillä.

Kaasuttimet ovat kauniisti esillä.

Toisioveto.

Toisioveto.

Iskunvaimennus loistaa poissaolollaan.

Iskunvaimennus loistaa poissaolollaan.

Istuin on pehmein osa pyörää.

Istuin on pehmein osa pyörää.

Polttoainetankki on minimalistinen.

Polttoainetankki on minimalistinen.

Mangaanihitsaussaumat ovat näyttäviä.

Mangaanihitsaussaumat ovat näyttäviä.

Li-ioniakku.

Li-ioniakku.

Ohjaamo.

Ohjaamo.

Berham Customs Shiny Harry.

Berham Customs Shiny Harry.