Yamahan YZF-R6-mallin muotoilussa on vaikutteita uusimman sukupolven YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kaksoisajovalot antavat pyörälle ilmeen, josta sen tunnistaa helposti Yamahan R-sarjan jäseneksi. R6:n ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla, jotka elävöittävät pyörän ilmettä. R-sarjaan kuuluminen näkyy pyörän virtaviivaisessa rungossa, jonka sivuaukot ja vaakalinjat korostavat pyörän aerodynamiikkaa.

Myös R1-tyylinen takaosa vahvistaa kilpapyörän luonnetta. Uudessa R6:ssa on muun muassa Quick Shift System -vaihdeavustin (QSS), sekä poiskytkettävä luistonestojärjestelmä (TCS). Vaihdeavustin mahdollistaa kytkimettömät vaihdot ainoastaan suuremmalle vaihdettaessa.

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

YZF-R6:n etukatteen ja tuulilasin aerodynamiikkaa on parannettu. Etukatteen muotoilua on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa 8 %. Etukatteen ja tuulilasin lisäksi LED-vilkut on integroitu taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia.

YZF-R6:ssarunsaasti elektroniikkaa, kuten Yamaha Chip Controlled Throttle -järjestelmä (YCC-T) ja Yamaha Chip Controlled Intake -järjestelmä (YCC-I). YZF-R6:n 6-asentoinen luistonestojärjestelmää (TCS), jota voidaan säätää kahvaan sijoitetulla katkaisijalla.

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Vuoden 2017 YZF-R6:ssa on YZF-R1:stä tuttu, uudistettu KYB-USD-etuhaarukka. Etujousituksen 43 millimetrin putket ovat kaksi milliä halkaisijaltaan suuremmat kuin aiemmassa mallissa. Käsiteltävyyttä on parannettu myös kasvattamalla etupyörän akselin halkaisija 25 millimetriin.

Uuden etuhaarukan ansiosta kuljettaja voi säätää jousituksen mielensä mukaan. Yhdessä uudistetun säädettävän KYB-takaiskunvaimentimen kanssa YZF-R6:n alusta voidaan säätää tarkasti olosuhteiden mukaan, jolloin pyörän käsiteltävyys säilyy erinomaisena erilaisissa ajotilanteissa.

Uudessa YZF-R6:ssa hyödynnetään YZF-R1-mallista radiaalijarrujärjestelmää. 320 millimetrin kaksoislevyissä on alumiiniset 4-mäntäiset jarrusatulat, jotka parantavata jarrutustuntumaa ja jarrutustehoa.

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

YZF-R6:n uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja voi siirtää kehonsa painopistettä helposti. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 millimetriä kapeampi, jolloin kuljettaja voi painautua katteiden suojaan ja parantaa aerodynamiikkaa. Istuin on saman korkuinen kuin nykyisessäkin mallissa, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen.

Toinen muutos uudessa mallissa on polttoainesäiliö, jota on paranneltu monilta osin aiempaan malliin verrattuna. Kevyessä alumiinisäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan ja omalle vartalolleen sekä ajotyylilleen sopivan otteen. Uuden säiliön muotoilu on tehty CMT-hitsaustekniikalla. YZF-R6:n polttoainesäiliö painaa 1,2 kg vähemmän kuin teräksiset säiliöt

YZF-R1-mallin mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analoginen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan.

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

YZF-R6 2017:

  • - Uuden sukupolven R-sarjan ulkoasu
  • - Tunnusomainen YZF-R1:n inspiroima keula
  • - Parannettu aerodynamiikka
  • - Hienostunut elektroninen ohjaustekniikka
  • - 6-tasoinen luistonestojärjestelmä mukautuu erilaisiin oloihin
  • - Ylöspäin toimiva quickshifter
  • - 43 millimetrin  etuhaarukat
  • - 320 millimetrin etujarrulevyt, joissa 4-mäntäiset radiaalijarrusatulat
  • - Kapea magnesiumtakarunko
  • - Istuimessa uusi muotoilu
  • - Kevyt alumiininen polttoainesäiliö
  • - Parempi ajoasento
  • - ABS-jarrut
  • - D-mode
  • - Täyttää EU4-säädökset

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

YZF-R6:n teknisiä yksityiskohtia

  • - 599 cc:n, 67 x 42,5 mm:n nestejäähdytteinen, 4-venttiilinen, 4-tahtinen, 4-sylinterinen DOHC-moottori
  • - Takoalumiinimännät, puristussuhde 13.1:1
  • - Titaaniset imu-/pakoventtiilit
  • - Air Induction System ja Yamaha Chip-Controlled Intake -järjestelmä (YCC-I)
  • - Kahden ruiskutussuuttimen Yamaha Chip Controlled Throttle -järjestelmä
  • - Luistokytkin
  • - Tiheävälityksinen, 6-portainen vaihteisto
  • - Magnesiumiset moottorin kopat
  • - EXUP-venttiili parantaa vääntöominaisuuksia
  • - Titaaninen pakoputkiston äänenvaimennin
  • - Alumiinirunko ja -takahaarukka
  • - Värit kaudella 2017: Race Blu, Tech Black

Hinnat vahvistetaan myöhemmin.

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

 

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017

Yamaha YZF-R6 -supersport vuosimallia 2017