Due on saatavilla sekä X- että R-versiona. Ensinmainittu on suunnattu offroad-käyttöön ja R taas tiellä ajoa varten. Mallien perusrunko ja moottori ovat samat, mutta niiden ulkonäkö on erilainen, ja niissä on eri alustaelementit - joko USDn tai Öhlinsin - sekä eri renkaat ja vanteet.

Armotian takana on kahden miehen tiimi, Antonio Ranalli ja Andrea Andreucci.

Pyörän kahden erillisen moottorin teho on yhteensä 15 hevosvoimaa. Ne tuottavat vääntöä 370 Newtonmetriä R:ssä ja 400 Newtonmetriä X:ssä. Molemmissa malleissa on käytettävissä kolme eri ajomoodia.

Etummainen moottori sijaitsee pyörän navassa, takimmaisen teho valjastuu takapyörän käyttöön perinteisesti ketjun ja rattaiden kautta. Vääntöä voidaan jakaa etu- ja takapyörän välille tarpeen mukaan. 

Litium-ioniakun jännite on 72 volttia ja teho 6,1 kW. Ajomatkaa sille luvataan kummassakin mallissa parhaimmillaan 100 kilometriä / puolitoista tuntia, ja latausaika on 2-6 tuntia.

Mielenkiintoiseksi Armotia Duen tekee mm se, että valmistaja voi kustomoida pyörää näyttämään sellaiselta kuin ostaja haluaa 3D-tulostettavien osien avulla. Pyörien hinnat alkavat 14 900 eurosta. Hinta Italiassa.

Lisätietoja Armotian sivuilta.

Due R, kaksipyörävetoinen sähkömoottoripyörä.

Due R, kaksipyörävetoinen sähkömoottoripyörä.

Armotia Due R pähkinänkuoressa

  • Runko: Ovaaliputkinen teräsristikkorunko
  • Akseliväli: 1410mm
  • Istuinkorkeus: 900mm
  • Maavara: 310mm
  • Paino: 129kg
  • Etujousitus: USD 41mm haarukka
  • Takajousitus: monoshock
  • Joustomatka edessä: 240mm
  • Jousto takana: 220mm
  • Etujarru: ø260mm kelluva levy, 2-mäntäinen Brembon satula
  • Takajarru: ø220mm kelluva levy, yksimäntäinen satula
  • Etuvanne: 1,85” x 19”
  • Takavanne: 3,50” x 17”
  • Eturengas: 110/80 – 19 trail
  • Takarengas: 140/80 – 17 trail
 

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.

Armotia Due X pähkinänkuoressa

  • Runko: Ovaaliputkinen teräsristikkorunko
  • Akseliväli: 1410mm
  • Istuinkorkeus: 910mm
  • Maavara: 320mm
  • Paino: 126 kg
  • Etujousitus: USD 43mm haarukka
  • Takajousitus: Öhlins monoshock
  • Joustomatka edessä: 260mm
  • Jousto takana: 220mm
  • Etujarru: ø260mm kelluva levy, 2-mäntäinen Nissinin satula
  • Takajarru: ø220mm kelluva levy, yksimäntäinen satula
  • Etuvanne: 1,60” x 21”
  • Takavanne: 2,25” x 18”
  • Eturengas: 80/90 – 21 enduro
  • Takarengas: 110/80 – 18 enduro
 

Due R, kaksipyörävetoinen sähkömoottoripyörä.

Due R, kaksipyörävetoinen sähkömoottoripyörä.

 

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.

 

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.

Due X, kaksipyörävetoisen sähkömoottoripyörän offroadversio.