Ensimmäisen sähköisen Indianin eli eIndianin odotetaan pystyvän yhdellä latauksella 190-230 kilometrin matkaan, kun Victoryn Empulsen akku riitti noin 120 kilometriin.

– Voimansiirtoketjun luonne on sopivampi miellyttävään ja mutkatieajoon, ja ikäänkuin moderniin mukavaan ajoon, Indianin hallituksen puheenjohtaja Steve Menneto totesi.

Sekä Polaris että Harley-Davidson panostavat nuorten, hintatietoisten kuljettajaryhmien saamiseksi asiakkaikseen varsinkin nyt, kun tuntuu, että suurten touring-pyörien kysyntä on laantunut, Rideapart kertoo.

Menneto kertoi myös, että Indian suunnittelee pienikuutioisempien bensiinimoottoreilla varustettujen pyörien valmistamista. Yritys ennustaa liikevaihdon kasvavan miljardiin dollariin seuraavan viiden vuoden kuluessa viime vuoden 708,5 miljoonasta dollarista.

Harley-Davidsonin suunnitelmat ovat samansuuntaisia. Yritys julkisti Livewire-sähkömp-konseptinsa kaksi vuotta sitten. H-D:n liikevaihto moottoripyörien ja vastaavien tuotteiden osalta on laskenut noin 2,7 % viimeisen kahden vuoden aikana. Polariksen moottoripyöräbusineksen myynti on puolestaan noussut samalla jaksolla noin 30 %.

Menneto ei kertonut Indianin tulevan sähköpyörän hintaa, mutta kertoi, että se on kilpailukykyinen. Victory Empulse oli Yhdysvalloissa hinnoiteltu noin 20 000 dollarin pintaan.