Suzuki esitteli Recursion-konseptinsa vuonna 2013 Tokion mp-näyttelyssä. Kyse oli turboahdetusta rinnakkaistwinistä, josta ainakin alkuun pohdittiin otettavan ulos "maltilliset" 100 hevosvoimaa ja vääntöä varmaankin maittavasti.

Moottoripyörälehdissä maailmalla kiertävät Suzukin turboahdetun pyörän patenttikuvat, ja niistä selviää varsin samannäköisesti rakennettu pyörä kuin mitä Recursion-konsepti on. Yhdenkaltaisuus antaa mahdollisuuden olettaa, että malli ilmestyy jossain vaiheessa tuotantoon.

Ainakin yksi merkittävä ero on, sillä patenttipiirroksista selviää, että pyörän moottori olisikin toteutettu kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla konseptipyörän yhden nokka-akselin sijaan.

Turboahdettu Suzuki 600 cc Recursion, patenttipiirros.

Turboahdettu Suzuki 600 cc Recursion, patenttipiirros.

Asiasta kertoi mm. Motofire, jonka sivulta löydät myös patenttipiirrokset.

Patenttipiirroksista tuotantoon on pitkä matka, toisaalta Suzukin konsepti on ollut työn alla jo pitkään. Ehkä yritys nyt lopulta vähän kiihdyttää. Vuonna 2008 alkanut moottoripyöräalan myynnin väheneminen on koetellut sitä japanilaismerkeistä pahiten. Yhdysvalloissahan mp-myynti putosi silloin yleisellä tasolla puoleen, kun Suomessa lasku on ollut jyrkkää, mutta tasaista.

Toivottavasti näemme syksyllä Milanossa tämän mielenkiintoisen ratkaisun pykälää tuotantovalmiimpana. 

Turboahdetun Suzuki 600 cc Recursion -koneptin mallinne.

Turboahdetun Suzuki 600 cc Recursion -koneptin mallinne.