Vakoilukuvista selviää - näet ne täällä Motorcyclen sivuilla - että ulkoisesti BMW R1200RT:n muutokset ovat pieniä, mutta sylinterikannet näyttävät erilaisilta. Uutuus julkistetaan epäilemättä viimeistään Kölnin mp-näyttelyssä lokakuussa, jolloin tiedämme asiasta enemmän.

Huhujen mukaan moottoriin on odotettu esimerkiksi noin 1250 kuution tilavuutta nykyisen 1170 kuutisentin sijaan. Toinen vaihtoehto on esimerkiksi Ducatin ratkaisu alaväännön lisäämiseksi ja huipputehon kasvattamiseksi eli muuttuva venttiilien ajoitus, VVT, Variable Valve Timing. Ratkaisu vähentää myös päästöjen määrää.

Niin tai näin, vakoillun Bemarin kannet näyttävät erilaisella tavalla muotoilluilta ja myös pakoputken käyrä on eri kulmassa eikä mene eteenpäin niin paljon kuin aiemmin ennen kaartumistaan taakse päin.

VVT olisi ensimmäinen laatuaan Bemarin moottoripyörissä, vaikka merkin autoista vastaava ratkaisu löytyykin.

Uusi R1200RT on tietenkin vasta ensimmäinen malli, joka käyttää uutta moottoria. Seuraavaksi se ilmestyy aikanaan myös R1200GS-, R1200GS Adventure- ja R1200R-malleihin.