ReVolt Electric Motorbikes on siis tekemässä akkukäyttöistä versiota BMW:n toisessa maailmansodassakin käytetystä sivuvaunuklassikosta. Pyörään tulee sähkömoottori ja Alternetin litium-ioni-akusto. Tämä pyörämalli on nähty lukemattomissa elokuvissa Great Escapesta lähtien. Siinä Steve McQueeniä ajetaan takaa sivuvaunu-Bemarilla.

Pitkällä aikavälillä ReVolt aikoo tulla johtavaksi sähkömoottoripyörien valmistajaksi kehittyvien maiden työmatkamoottoripyöräilijöille, missä moottoripyörät, skootterit ja mopedit ovat pääasiallinen liikkumaväline.

Sitä mukaa kuin kansantulo nousee näissä maissa, on myös odotettavissa entisestään kasvavaa kaksipyöräisten moottoroitujen ajoneuvojen kysyntää.

ReVoltin strategisena suunnitelmana on saada riittävästi valmistuskapasiteettia ja hioa Alternetin litium-akkuteknologiaa tuomalla kohtuuhintaisia klassisiin moottoripyörädesigneihin perustuvia sähkömoottoripyöriä USA:n kuluttajamarkkinoille. Kunhan valmistuskapasiteettia ja litiumakkuteknologiaa on riittävästi markkinoilla, ReVolt suuntaa toimintansa kehittyvien maiden markkinoille.

BMW:ssä oli Uralin alku

Revoltin ensimmäinen pyörä on siis “ReVolt Classic Electric Motorbike”, moderni pyörä, joka perustuu legendaariseen BMW R71:een. Ensimmäiset kappaleet valmistuvat kesän mittaan ja pyörää on luvassa rajoitettu kappalemäärä.

1930-luvulla Venäjä, tai siis silloinen Neuvostoliitto lisensioi R71:n sotakäyttöön tarkoitettua pyörää varten, joten tämä ei ole ensi kerta, kun pyörän klassien jyhkeitä muotoja kopioidaan. Tämän lisenssin seurauksena oli M72. Tämän päivän Uralin ovat R71:n jälkeläisiä kuten myös Dneprit.

Tulevaan sähköpyörään tulee varmaan samanlainen kaksoisputkirunko kuten R71:ssä oli, mutta voimanlähteenä on varmasti sähkömoottori, joka hyödyntää Alternetin litium-ioniteknologiaa.

Mielenkiintoista, pyörän sivuvaunuun luulisi ainakin mahtuvan riittävästi akkukapasiteettia. Lisää aiheesta ReVoltin sivuilla.