Curtiss Motorcycles on entinen Confederate Motorcycles, joka muutti nimensä Amerikan sisällissodan hävinneeseen ja rotuerottelua kannattaneeseen osapuoleen liitetyn konnotaation vuoksi. 

Nimenmuutoksensa yhteydessä Curtiss esitteli ensimmäisen konseptinsa, Warhawkin, mutta se oli vielä V2-moottorinen ja edusti täysin Confederaten suunnitteluperinnettä. 

Curtiss Zeus

Curtiss Zeuksessa on - tietenkin - kaksi Zeron valmistamaa sähkömoottoria, jotka käyttävät samaa voimansiirtolinjaa. Moottoreiden yhteisvääntö on käsittämättömät 393 Nm - turbodieselluokkaa siis - ja tehokin 170 hevosvoimaa.

Pyörä on valmistettu enimmäkseen koneistetusta alumiinista, ja työkalujen jäljet on jätetty näkyviin varsin spartalaista ulkonäköä koristamaan. 

Curtiss Zeus

Vanteet ovat hiilikuitua ja jarrut Beringerin käsialaa. Jousituksesta ja vaimennuksesta vastaa Race Tech ja etupään rakenne on kolmiotukivarsin toteutettu.

Mittariston virkaa hoitaa iPad ja kaikki valot on toteutettu LEDeillä.

Curtiss Zeus

Akunkestosta ei ole virkattu halaistua sanaa, mutta mallin pitäisi olla tuotannossa 2020. Myöskään hinta ei ole tiedossa.

Pyörää kuinkin markkinoidaan sloganilla "Täyssähköinen Hot Rod Jumala". Jos jotain aikoo toteuttaa, niin ilmeisesti se kannattaa toteuttaa täysillä. Curtissin sivuille pääset tästä.

Aiheesta aiemmin: Ikoninen amerikkalainen moottoripyörämerkki Curtiss heräsi henkiin uudella äärimmäisellä Warhawk V2-mallilla

Curtiss Zeus

Curtiss Zeus