Dunlop Geomax -renkaita käyttävät monet motocross-huippukuljettajat kuten Shaun Simpson ja Clement Desalle.

Viime vuonna Dunlop testasi uusia teknologioita MXGP-kisoissa. Testattavana oli muun muassa parannettu pintakuvio, jossa on vahvistukset olka-alueiden välissä. Ne yhdessä uuden lohkokuvion kanssa tuottivat paremman halkeamien vastustuskyvyn lujalla keskikovalla alustalla ajettaessa. Samalla uusi, paremmin viiltoja kestävä seos, auttoi osaltaan renkaasta kestävämmän.

Renkaassa on patentoitu progressiivinen kaarreajoteknologia, joka auttaa myös hallitsemaan liirtoja. Geomax MX33 -mallissa se on lisätty myös eturenkaaseen.

Geomax MX33:n suorituskyvyn pitäisi sopia maastoasteikon kumpaankin päähän. Edeltävässä rengasmallissa painotettiin pehmeän pään pitoa. Rengas on suunniteltu antamaan kisakuljettajille etua vaihtelevissa olosuhteissa, mutta se tarjoaa myös tavallisille maastokuskeille paljon monipuolisemman joka maaston renkaan.

Yhteistyössä MXGP-sarjan huippukuljettajien on pyritty myös tavoittelemaan aiempaa parempaa ajotuntumaa, mukavuutta ja hallittavuutta. Ohuempi ja pitempi kärjen muoto saa sivun muuttamaan muotoaan tasaisesti, kun renkaaseen kohdistuu kuormitusta. Tämä parantaa vakautta ja ohjausvastetta. Tämä ominaisuus yhdessä mukautuvamman renkaan rakenteen kanssa tekee rungon muodonmuutoksesta hallitumpaa ja parantaa iskunvaimennusta.

Geomax MX33 täydentää Dunlopin MX-renkaiden mallistoa. Vastikään lanseerattu Geomax MX12 sopii hiekalle ja mutaisiin olosuhteisiin, kun taas Geomax MX52 on tarkoitettu keskikovaan ja kovaaan maastoon.

Geomax MX33 on saatavilla kuutena eturengas- ja yhtenätoista takarengaskokona.

Eturengas:

  • 60/100 - 10
  • 60/100 - 12
  • 60/100 - 14
  • 70/100 - 17
  • 70/100 - 19
  • 80/100 - 21

Takarengas:

  • 70/100 - 10
  • 80/100 - 12
  • 90/100 - 14
  • 90/100 - 16
  • 100/100 - 18
  • 110/100 - 18
  • 120/90 - 18
  • 100/90 - 19
  • 110/90 - 19
  • 120/80 - 19
  • 120/90 – 19