Suzuki GSX1100S Katana oli BMW R90S:n ja R100RS:n suunnittelijana tunnetun Hans A. Muthin käsialaa. Suzuki osti häneltä designin erottuakseen valtavirrasta. Muthin tiimiin kuuluivat myös Hans Georg Kasten ja Jan Olof Fellström. Kun Katana vuoden 1980 messuilla esiteltiin, niin se sai ristiriitaisen vastaanoton.

Suzuki mainosti sitä maailman nopeimpana moottoripyöränä, ja vaikka se aikanaan edustikin jo vähän vanhahtavaa tekniikkaa, niin se oli joka tapauksessa aikakautensa tehokkain tuotantopyörä 111 hevosvoiman, 81,6 kilowatin tehollaan, ja varsin futuristinen ulkonäöltään.

Yleisö otti Katanan omakseen, joten kauppa kävi. Ja Katanan aikaansa edelläolevalla designilla oli kestävä vaikutus moottoripyörien muotoiluun. Jälkiä siitä on löydettävissä edelleenkin katteiden, istuimen ja tankin osalta.

Young Machine esitteli netissä kuvan, jonka se kertoo esittävän tulevaa Katanaa. Katanan uudelle tulemiselle antaa vahvistusta se, että Suzuki on merkinnyt kaupparekisteriin "Katana"-tuotenimen viime keväänä sekä Japanissa, USA:ssa että Euroopassa. Yhdysvalloissa tuotemerkin mukainen tuote on myös tuotava markkinoille kolmen vuoden sisällä rekisteröinnistä, muuten tuotemerkki raukeaa. 

Tämä antaisi osviittaa siitä, että uusi Katana voisi olla todellisuutta viimeistään 2021, mutta todennäköisesti se esitellään jo aiemmin. Tapahtuuko se sitten syksyn EICMA-messuilla jo tänä vuonna, vai vasta myöhemmin, jää nähtäväksi.

Mikäli kuva todella esittää tulevaa Katanaa, on se varsin mielenkiintoisen näköinen. Odotamme erittäin suurella mielenkiinnolla.