Ensimmäinen MV Agustan "America"-malli oli "S America 750" vuonna 1975. Sen moottorina oli nelisylinterinen ilmajäähdytteinen rivikone kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Moottorin teho oli 75 hevosvoimaa.

25 vuotta myöhemmin Massimo Tamburinin suunnittelema nelisylinterinen Brutale sai kantaa nimeä "America" samalla puna-valko-sininen värityksellä.

Ensimmäinen kolmisylinterinen Brutale America esiteltiin viime syksynä. Tämän mallin suuren suosion vuoksi MV esittelee uuden tulkinnan Dragster 800 RR -mallista. Pyörän värimaailma on rakennettu metallinhohtosiniselle, jossa on sateenkaaren väreissä hohtavia heijastuksia sekä vaakasuuntaisia graafisia leikkauksia, jotka laajentavat alkuperäisen Dragster 800 RR:n luonteenomaisia piirteitä: kuritonta designia, huipputeknologiaa sekä aina äärimmäistä kunnioitusta yksityiskohtia kohtaan.

MV Agusta Dragster 800RR America

MV Agusta Dragster 800RR America

Polttoainetankin yläosassa on tähtiä, istuimen neuleissa on kultaa, ja makean näköisillä vanteillakin tehdään kunniaa Amerikan lipulle: punainen napa, siniset pinnojen päät ja valkoinen vanne.

Pyörää valmistetaan rajoitettu erä, 200 kappaletta, ja kaikki yksilöt on numeroitu.Mukana seuraa aitoustodistus.

Pyörässä on Led-takavalo ja päivänajovalot ja etupään tekee mielenkiintoiseksi yläkolmioon kiinnitetty ohjausiskunvaimennin.

Moottori on peräisin Brutale 800 RR:stä ja on Euro 4 hyväksytty. Pyörässä on elektronisesti avustettu ylös ja alaspäin toimiva shifteri ja jämäkkä elektroniikkapaketti, johon kuuluvat säädettävä luistonesto ja muokattavat moottorikartat.

Aiheesta aiemmin:

MV Agusta Brutale 800 RR Limited Edition Amerikan malliin

MV Agusta Dragster 800 RR Pirelli - makea limited edition

MV Agusta Dragster 800RR America

MV Agusta Dragster 800RR America