Indian on näkyvästi ollut jo vuosia mukana Suomessa eri tapahtumissa, messuilla ja kokoontumisissa, jatkuuko tämä tulevanakin kesänä?

– Odotamme innolla ajokauden alkua, ja pyrimme olemaan kaikessa mukana, jottei tulisi tylsää. Käymme siis kotimaassa niin monessa tapaamisessa ja messuilla kuin vain ikinä ehdimme, Indian Motorcyclesin Vesa Ylä-Outinen vakuuttaa.

– Pöhinä on hyväntuntuista, ja uskon siihen, että mp-ala kasvaa tänäkin vuonna, joten olemme mielellämme mukana siinä virrassa.

Jalkautuminen on seurausta siitäkin, että olemme varsin tuore merkki, meidän pitää näkyä, että olemassaolomme tiedostetaan. Kaikki ihmiset eivät vieläkään tiedä, mikä Indian on. Saan kuulla kaikenlaisia kysymyksiä, kuten "tuleeko se Intiasta", "onko siinä Harleyn kone", jne.

Meidän paukkumme eivät vielä riitä koko maan kattavaan televisiomainontaan, joten kierrämme maata eri tapahtumissa ja valistamme ihmisiä sillä tavalla. Kesällä onkin mukavampaa, kun voi sitten olla matkassa pyörällä ajamalla kiertämässä motoristikahviloita ja muita vastaavia paikkoja. Läyliäisen lättähattukahvilassa pitää ainakin pyörähtää ehdottomasti, samoin Haltialassa ja järjestää koeajotapahtumia eri paikoissa, kuten esimerkiksi Lahden Moottoripyörämuseolla, Ylä-Outinen toteaa.

Viereisellä osastolla oli historiallisia Indianeja.

Viereisellä osastolla oli historiallisia Indianeja.

Malli mitä odotetaan tosi paljon, on tietenkin Flat Track -vaikutteinen FTR1200. Ehtiikö se tulla ajokauden alkuun maahan?

– FTR1200 tulee maahan toukokuussa asiakkaiden koeajettavaksi jokaiselle Indian-kauppiaalle. Se on malli, jolla on selvää uutuusarvoa, ja joka tavoittaa nuoremman kohderyhmän. Ei ehkä sovellu ensimmäiseksi pyöräksi, mutta alle 60-vuotiaisiin tähtäämme tällä mallilla. FTR on myös varsin maltillisesti hinnoiteltu, se maksaa 18 990 euroa veroineen.

No kehupa merkkisi, miksi ostaa Indian?

– Tuo on helppo. Kysehän on legendaarisesta pyörämerkistä, joka varmasti erottuu joukosta. Kaikilla ei ole samanlaista. Ja varsin usein siihen päädytään koeajon perusteella, koska se tuntuu niin hyvältä, Ylä-Outinen korostaa.

– FTR:n lisäksi tämän kesän suosikkimalleja ovat kokemuksen perusteella Scout ja Bobber sekä sitten isot matkamallit. 30 000 - 40 000 euron pyörille ei ole kovin paljoa ostajia Suomessa, mutta tasaisen varmasti niitä menee.

– Tavoitteena on kiertää noin 30 tapahtumaa vuoden mittaan Indianeita esittelemässä, Vesa Ylä-Outinen kertoo.

– Tavoitteena on kiertää noin 30 tapahtumaa vuoden mittaan Indianeita esittelemässä, Vesa Ylä-Outinen kertoo.

Seuraavaksi Indianeja nähdään ainakin American Car Show'ssa Helsingissä sekä Jyväskylän ja Kuopion mp-näyttelyissä, Porissa Indian oli mukana muutama viikko sitten.

– Kyllä me ainakin 30 eri tapahtumassa tai stopissa olemme mukana vuosittain, Vesa Ylä-Outinen päättää.

Eli hyvät mahdollisuudet bongata Indian ja päästä koeajamaan se ovat olemassa. Suuri Koeajopäiväkin kun koittaa kesäkuun alussa Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Merkin viime vuosi sujui Suomessa hyvin ja kasvu oli melkoista, saa nähdä jatkuuko se yhtä voimakkaana tänäkin kesänä.