Testiajoihin osallistuvat kaikki kuusi MotoGP-tiimiä. Mika Kallio on mukana KTM:n tehdastiimissä. MotoGP-tiimit keskittyvät testaamaan renkaita, pyörien säätöjä ja myös uusia kehitysosia.

– MotoGP-kisoja ei ole aikaisemmin nähty Suomessa. Testiajot ovat ainutlaatuinen tilaisuus nähdä kisakalustoa ja kilpa-ajajia paikan päällä, kertoo KymiRingin toimitusjohtaja Markku Pietilä.

GP-rata saadaan aikataulun mukaan testikuntoon, mutta kiinteän varikkorakennuksen sijaan joudutaan myös käyttämään tilapäisiä siirrettäviä tiloja.

Testiajojen oheisohjelmasta ja rataosuuksien ympärille rakentuvasta tapahtuma-alueesta sekä tapahtuman myynnistä ja markkinoinnista vastaa Lahti Events Oy yhteistyössä KymiRing Oy:n kanssa.

– Pystymme hyödyntämään kokeneen henkilökuntamme osaamista tapahtuman myynnissä ja markkinoinnissa sekä tuotannossa. MotoGP:n testiajot ovat meille erinomainen mahdollisuus rakentaa KymiRing elämyskeskuksen ympärille monipuolinen tapahtuma-alue, sanoo Lahti Eventsin toimitusjohtaja Emilia Mäki.

KymiRing Events Oy on tehnyt sopimuksen MotoGP-osakilpailun järjestämisestä promoottorina toimivan Dorna Sportsin kanssa. Sopimus kattaa vuodet 2020–2024. Dorna Sports vahvistaa Suomen osakilpailun tarkan päivämäärän myöhemmin syksyllä.

Liput testiajoihin tulevat myyntiin maanantaina 13. toukokuuta Lippu.fi:n kautta.

KymiRing: Iitin Tillolaan, n. 180 hehtaarin alueelle, on valmistumassa Pohjois-Euroopan ainoa FIM:n ja FIA:n korkeimmat vaatimukset täyttävä GP-rata. Radan pituus 4,5 kilometriä ja korkeuserot n. 23 metriä. Sen leveys on 12–20 metriä ja siinä on 18 kaarretta. Radan pääsuora on 1,2 km pitkä ja se on pisin GP- atojen suora Euroopassa.