Uusien Australiassa julkistettujen sertifiointidokumenttien mukaan tulevan Africa Twin CRF1100L:n kaksisylinterisen moottorin kuutiotilavuus on 1084 cm3. Sen voi valita joko manuaali- tai kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla ja siitä tulee myyntiin sekä tavallinen että Adventure-versio.

Samaisten dokumentien mukaan moottorin teho on 101 hv, 75,3 kilowattia. Se on seitsemän hevosvoimaa enemmän kuin aiemmasta 998 cm3 moottorista puristetut maltilliset 94 hevosvoimaa, 70 kW.

Serifiointiasiakirjat sisältävät myös pari kuvaa pyörästä. Ne kertovat, että pyörän tyyli säilyy samana, mutta ulkonäköä on virtaviivaistettu. Kaksoisetuvalo pysyy samanlaisena, mutta nyt se on paremmin integroitu katteeseen.

Nykyisessä Africa Twinissä on ilmanottoaukot molemmin puolin ajovaloa, mutta uudessa mallissa ne ovat pienemmät ja alempana.

Kuvan perusteella runko on uusi, samoin takarunko. Uutuudessa se on pultattu kiinni, hitsaamisen sijaan, mikä helpottaa sen poistamista, jos se on vahingoittunut.

Uusi, tilavampi moottori näyttää samalta, mutta sen äänenvaimenninsysteemi vaikuttaa kolhommalta kuin aiemmin, ehkä juuri Euro 5 vaatimusten täyttämiseksi, Motorcycle kertoo.

Adventure-versio näyttää saaneen samat muutokset ensi vuodelle. Kuten nykyisessäkin seikkailuversiossa, tankki on suurempi.

Mallit julkistettaneen virallisesti joko Tokion mp-näyttelyssä lokakuussa tai vielä todennäköisemmin EICMA-messuilla Milanossa marraskuussa.