Huhut tulevasta uudesta Hayabusasta ovat velloneet jo vuosia, ja lopulta näyttäisi siltä, että uusimmat patenttihakemukset vahvistaisivat mallin tuloa.

Tammikuussa Suzuki jätti patenttihakemukset, joista paljastui pakokaasuystävällinen pakoputkisto, joka oli asennuttu voimakkaasti uudistettun Busan moottoriin. Nyt uusi patentti, joka on tällä kertaa jätetty arkipäiväisen komponentin, vaihteen asentoa osoittavan sensorin ympäriltä, osoittaa omalta osaltaan uuden mallin lähestyvää julkaisua.

Uusi patentti, joka on julkaistu Japanissa 22.elokuuta, näyttää saman valupalkkirungon kuin aiemmissa patenttihakemuksissa. Se on modernimman ja kevyemmän näköinen kuin Hayabusan nykyinen runko, ja olisi tervetullut askel eteenpäin. Moottori on tunnistettavissa Hayabusan 1340 cc:n kehitelmäksi. Japanilaisten lähteiden mukaan kuutiotilavuus olisi kasvanut, mutta alakerta olisi sama, kansi ja sylinteriryhmä olisi sen sijaan pantu uusiksi.

Tulevan Hayabusan runko.

Tulevan Hayabusan runko.

Edelliset patentit osoittivat, että moottorin jatkeena olisi sähköisesti ohjattu puoliautomaattinen vaihteisto, mutta uusissa dokumenteissa taas paljastuu perinteinen manuaalivaihteisto, käsikytkin ja jalkavaihteet.

Voi siis olettaa, että seuraavan sukupolven Busan voi valita joko manuaalisella tai automaattisella vaihteistolla.

Lähde: Bennetts.

Hayabusa lieneen odotetuin ja povatuin tulevien mallien seurannassamme. Toivomme vilpittömästi, että huhu pitää paikkansa.

Vasemmalla näkyvässä uudemmassa patenttikuvassa on vaihdepoljin, oikea viittaa enemmän automaatti- tai kaksoiskytkinvaihteistoon.

Vasemmalla näkyvässä uudemmassa patenttikuvassa on vaihdepoljin, oikea viittaa enemmän automaatti- tai kaksoiskytkinvaihteistoon.