Harley-Davidson kertoo tiedotteessaan pyrkivänsä vahvistamaan brändiään ja kuluttajien tietoisuutta siitä. Samalla se asettaa pitkän aikavälin tavoitteensa Harrikka-kuskien määrän kasvattamisessa.  

H-D suunnittelee keskittyvänsä investointeihin ja rakentamaan uusia ominaisuuksia elävöittääkseen merkin brändiä ja kokemusta kasvattaakseen motoristien sitoutumista merkkiin.

Yhdysvalloissa yritys tavoittelee Harrikkakuskien määräksi 4 miljoonaa vuoteen 2027 mennessä. Vuonna 2017 Harley-motoristeja oli 3 miljoonaa.

USA:n ulkopuolella yritys on niin ikään terävöittänyt tavoitettaan vuoteen 2027 mennessä, ja aikoo kasvattaa kansainvälisen liiketoimintansa osuuden 50 prosenttiin vuotuisesta liikevaihdosta. Aiemmin se on tavoitellut sitä kappalemääräisesti, nyt liikevaihdolla mitattuna.

Jatkossa mukaan liikevaihtopohjaiseen kansainvälisen myynnin kasvulukuun lasketaan myös Harleyn ostaman IronE:n lapsille valmistamat sähköiset ajoneuvot sekä sähköpolkupyörät ja merkkivaatteet

Alkuperäiseen tavoitteeseen iski pahiten Trumpin tullimuuri, koska sen myynti Euroopassa on ollut kasvussa, ja EU kasvatti vastatoimena Trumpin kiristyneille alumiini- ja terästulleille amerikkalaisvalmisteisten moottoripyörien tulleja. 

Toisaalta HD pyrkii Thaimaaseen siirrettävän kokoonpanon myötä laajentumaan Aasiaan ja tuomaan mahdollisesti myös Euro-pyörät sitä kautta tullimuurin ohi.

Merkki kärsii erityisesti amerikkalaisen kannattajakuntansa eläköitymisestä ja ikääntymisestä sekä siitä, että nuoret sukupolvet eivät ole yhtä kiinnostuneita moottoripyöräilystä. Tätä taustaa vasten on ymmärrettävää se, että HD julkisti Firewire-sähkömoottoripyörän, ja siltä on tulossa myös pienempiä sähkömoottorisia kaksipyöräisiä, jopa lapsille suunnattuja, uuden kuljettajakunnan kasvattamiseksi.