Spencer Cutlan

Vergen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Spencer Cutlan esitteli Verge TS:n.

Spencer Cutlan totesi nimenmuutoksesta, että siihen oli aihetta, koska nimen RMK Vehicle Corporation lyhenne RMK on monella muullakin yrityksellä käytössä ympäri maailman. Sentyyppinen nimi ei anna selkeää mahdollisuutta rakentaa kansainvälistä brändiä, kun taas Verge Motorcyclesilla on ammattimaisempi, teknisempi ja korkealaatuisempi brändikaiku.

Verge kantaa TS-mallinimeä kehittäjänsä Teemu Saukkion kunniaksi.

Verge kantaa TS-mallinimeä kehittäjänsä Teemu Saukkion kunniaksi.

RMK Vehicle Corporation sai alkunsa kotityöpajassa Turussa intohimoisen projektin tuloksena. Alkuperäisen konseptin kehittäjällä Teemu Saukkiolla oli tavoitteena yksinkertainen ajatus: tuoda lisää asennetta markkinoille luomalla sähkömoottoripyörä, joka on uniikki sekä designinsa että toiminnallisuutensa osalta. Käyttämällä navatonta vannemoottoria voimanlähteenä ja valitsemalla varsin selväpiirteisen tyylin moottoripyörälleen Teemu saavutti tavoitteensa.

Verge TS

Verge TS: Brembo ja Öhlins kuulostavat hyviltä komponettivalinnoilta.

RMK on kehittänyt prototyypistä nopeasti tänään nähdyn tuotantomallin, ja nyt on aika astua askel eteenpäin. Vergen brändi kuvastaa yrityksen aikomusta tuottaa markkinoiden johtavia moottoripyöriä, joissa on asennetta, hienostuneisuutta ja ainutlaatuisia design-ominaisuuksia. Yritys haluaa nimenmuutoksen yhteydessä kunnioittaa Teemu Saukkion tekemää työtä nimeämällä tuotantomallin Verge TS:ksi, Cutlan kertoi tiedotustilaisuudessa.

Tuotantoversion kulmia hiottu, tehoa lisätty

Cutlan kertoi, että Verge TS:n vannesähkömoottorin tehoksi kirjataan tällä hetkellä 80 kW, 107 hevosvoimaa. Se ei vielä ole hätkähdyttävä luku, toki hyvä sellainen, mutta vääntö, 1000 Nm on. 

Verge TS

Verge TS. Vannesähkömoottorista on luvassa tuhdisti vääntöä.

Koska vääntö on perinteisesti sähkömoottorissa käytettävissä heti, voisi kuvitella ongelmana olevan sutimisenestojärjestelmän rakentaminen luotettavaksi kaikissa olosuhteissa. 

Käytetyn akuston kilowattituntimäärästä ei vielä haluttu antaa tarkkoja tietoja, mutta luvassa on 200 km maantie- tai 300 km kaupunkiajoa latauksella.

Verge TS

Verge TS. Muodot ovat tuotantokuntoon hiomisen jälkeen silmiähivelevät.

Pyörän ulkonäköä on viimeistelty tuotantokuntoon, ja kieltämättä se näytti selkeästi paremmalta ja tuotantovalmiimmalta kuin helmikuussa Mp-Messuilla Helsingissä, jolloin toki oltiin tekemissä vasta prototyypin kanssa.

Pyörähän on todella omaleimaisen ja linjakkaan näköinen, kuten oheisista kuvistakin näkyy. Vannemoottori antaa myös oman gloriansa ulkonäköön. Oheiset kuvat kertovat asian tietenkin parhaiten.

Verge TS

Verge TS

Odotamme suurella mielenkiinnolla koeajomahdollisuutta sekä tietoa siitä, milloin pyörä tulee tuotantoon asti.

Verge TS

Verge TS

Verge TS

Verge TS

Verge TS

Verge TS ja pressiväkeä.