Puolassa asuva Adrian Lilla on vasta reilun kolmen vuoden ajan pyörittänyt kustomointipajaa, mutta luonut oman tunnistettavan tyylinsä. Hän on himoinnut sinä aikana käsiinsä Ducatin 750SS-mallia muokattavakseen. Joten kun potentiaalinen asiakas ilmestyi liikkeen ovelle koputtamaan ja kertomaan, että olisi kiinnostunut 750SS:stä, jolle on annettu LL:n scrambler-käsittely, Lilla totesi mielessään, että juuri näin pitikin käydä. 

– Olin ostanut nätin polttoaineensuihkutuksella varustetun 750SS:n jokin aika sitten ja ehtinyt ajella sillä muutaman kuukauden tarkoituksenani pohtia, mitä sille pitäisi tehdä, että siitä saisi scramblerin. Joten silloin, kun asiakas sitoutui hankkeeseen, pystyin pistämään homman käyntiin, Adrian Lilla toteaa.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Lilla tiesi heti, että vakioistuin ja takarunko eivät sopineet siihen, mitä hänellä ja hänen asiakkaallaan oli mielessään. Sen vuoksi rakenne pantiin uusiksi. Nyt kuljettaja istuu muutaman tuuman alempana kuin vakiomallissa. Istuin on neliömäinen ja siinä on kohokuvioinen ommel. Istuin on aiempaa lyhyempi, ja sen takana on tarkoitukseen valmistettu tavarateline.

Takamatkustajan jalkatapit jätettiin paikalleen, ja vaikka istuin on vain yhdelle henkilölle tarkoitettu, tavaratelineen päälle voi asentaa mukana tulevan matkustajan istuimen, jolloin pyörällä voi matkata kaksi henkilöä.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Matkustajan jalkatappien asennustelineet myös tukevat pyörää varten valmistetun pakoputkiston kiinnitystä. 

– Uusi pakoputkisto todella ulvoo, mutta toki voit myös käyttää dB killereitä, jotka tein pyörään mukaan, jotta naapurisi edelleen pitäisivät sinusta, Lilla vitsailee. 

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Pyörän etupäätä on nostettu hieman paremman maavaran vuoksi. Ohjaustanko on aiempaa korkeampi ja sopii paremmin off-roadiin ja kaupunkiajoon.

Jotta Ducati oikeasti sopisi kurapyöräilyyn, sen tehdasvanteet piti panna uusiksi. Niinpä edessä on 19 tuuman ja takana 17 tuuman pinnavanteet.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Pyöreän valonheittimen ilmeen Lilla halusi pitää entisellään, mutta halusi siihen modernin valaisimen, joten hän päätyi pyöreään 10-tuumaiseen LED-valonheittimeen ja pieneen punaiseen LED-takavaloon. Edessä ja takana on lisäksi mikro-LED-vilkut ja elektroniikkaosasto akkuineen on nyt piilotettu satulan alle takarunkoon.

Etulokasuoja on käsin tehty tätä pyörää varten.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Lopputuloksen pitäisi olla kuljettajan kannalta erinomaisen miellyttävä, koska pyörä on reippaasti aiempaa kevyempi.

– Se on todella hauska ajettava, superkevyt ja varsinainen salama kaupungin kaduilla ja sorateillä, ylpeä Lilla kehuu.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

Vaikka Monster tulee hyvänä kakkosena, niin 750 / 900SS -Ducateista on tullut suosituin rakentelun kohde italialaisvalmentajan malleista viime vuosina. Kun kaikki "turha" on riisuttu, jäljellä on trellisrunko ja vaikuttava L-twin-moottori, jotka antavat loistavan perustan rakentelulle.

Asiasta kertoi mm. Pipeburn. LL Motorcyclesin Facebook-sivuille pääset tästä.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.

LL Motorcyclesin rakentama Ducati SS750 Scrambler. Trellisrunko jatkuu takavaloon asti.