Luvuissa on nousua viime vuodesta peräti 60 %. Energican mukaan akkujen ajokilometritestaus on tehty "todellisissa tieolosuhteissa". Kiitos parannuksesta kuuluu valmistajan mukaan uudelle moottorille, mikä mahdollistaa myös aiempaa 5 % alhaisemman kokonaispainon.

Litium-polymeeriakku on kooltaan 21,5 kWh, ja se latautuu DC Level 4 pikalaturilla täyteen tunnissa ja 80 prosentin varaukseen päästään 42 minuutissa. Normaalilla Level 2 tai 3 laturilla saat lisättyä akkuun 63,5 kilometriä ajokapasiteettia tunnissa.

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.

 

180 kilometriä maantieajoa tai 230 km yhdistettyä kaupunki-maantieajoa ei vielä tee Ribellestä huoletonta matkamoottoripyörää, mutta sopivasti lounaalla ja kahvilla käymällä 500-600 kilometrin päivämatkat ovat mahdollisia kohtuullisen helposti, ja se riittänee useimmille.

Ribellen moottorin teho on 145 hevosvoimaa ja vääntö 215 Nm. Huippunopeus on rajattu 200 kilometriin tunnissa. Energica mainostaa Eva Ribelleä "ensimmäisenä oikeana sähköisenä streetfighterina".

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.

Pyörässä on neljä ajotapavalintaa ja neljä regenerointiasteen valintaa sekä vetoluistonesto ja vakionopeudensäädin. Pysäköintiavustin puolestaan mahdollistaa myös peruuttamisen hitaalla, maksimissaan 5km/h vauhdilla. Pakki on kätevä ominaisuus, sillä vaikka pyörä ei olekaan mitenkään superraskas, painaa se kuitenkin keventymisestään huolimatta 270 kilogrammaa.

Pyörän varustuksiin kuuluu 4,3 tuuman väri-TFT-näyttö, joka osaa GPS-toiminnon avulla kertoa sinulle, missä on lähin latausasema, kun sitä käytetään yhdessä MyEnergica-matkapuhelinsovelluksen kanssa.

Energica Eva Ribellen mukana tulee Octo Telematixin Proshare XT -sovellus.

Energica Eva Ribellen mukana tulee Octo Telematixin Proshare XT -sovellus.

Lisäksi pakettiin kuuluu Octo Telematicsin appi, jolla saa runsaasti erilaista tietoa kaikista moottoripyörän toiminnoista.

Vuoden 2020 Energica Eva Ribellen muutkin komponentit ovat laatutavaraa: etuteleskooppi on 43 mm käännetty Marzocchi, ja takana on puolestaan Bitubon vaimennin. Jousitus ja vaimennus ovat muuten täysin säädettävissä, mutta takaa puuttuu puristunvaimennuksen säätö.

Edessä on 330 mm:n tuplalevyt Brembon nelimäntäisillä radiaalikalibereilla varustettuna, takana on yksi levy ja kaksimäntäinen Brembon satula. Lisäksi voit hyödyntää regenerointiominaisuutta. ABS-puolesta huolehtii Bosch.

Ribellen ensiasennusrenkaat ovat Pirellin Diablo Rosso III:t. Niiden koko on edessä 120/70 x 17 ja takana 180/55 x 17.

Energica on merkkinä ollut tähän mennessä lähinnä Euroopan suurimmilla mp-markkinoilla, mutta se on MotoE-luokan myötä laajentanut läsnäoloaan myös Yhdysvaltoihin, Japaniin, Hong Kongiin ja Etelä-Afrikkaan.

Pyörän hinta vapaasti Italiassa on 22 943 euroa.

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.

Vuosimallin 2020 Energica Eva Ribelle.