Ducati myi vuonna 2019 niukasti enemmän moottoripyöriä eli 53 183 kappaletta, kuin vuonna 2018, jolloin 53 004 uutta Ducatia suuntasi maailmalle. Esimerkiksi vuonna 2015 myynti oli 54 800 pyörää, joten parhaista vuosistaan merkki on tullut alaspäin. 

Toisena vuonna peräjälkeen Panigale on ollut maailman myydyin superpyörämalli. Sitä meni kaikkiaan 8304 kappaletta, ja sen markkinaosuus on Ducatin mukaan 25 % omassa karegoriassaan.

Uudet viime vuonna esitellyt mallit Hypermotard 950 ja Diavel 1260 myivät 4472 ja 3129 kappaletta, mikä oli kaksi kertaa enemmän kuin edeltävät mallit olivat myyneet 2018.

Myös Multistrada-mallisto menestyi hyvin, sen myynti kasvoi uusien 950 S- ja 1260 Enduro-mallien myötä 3 %. Kaikkiaan niitä myytiin 12 160 kappaletta.

Syksyllä esitelty uusi V4 Streetfighter on kerännyt yli 1700 ennakkotilausta, mallin toimitukset aloitetaan pääjohtaja Claudio Domenicalin mukaan maaliskuussa 2020.

Italia suurin 

Ducatin suurin yksittäinen markkina on Italia, jossa niitä myytiin 9474 kappaletta. Myynti kasvoi merkin kotimaassa 3 %.

Yhdysvallat on italialaisvalmistajan toiseksi suurin markkina, jossa toimitettiin asiakkaille 7682 pyörää. Myynti laski 2 %, joskin vähemmän kuin mitä yleinen trendi oli, sillä kaikkiaan maan mp-markkina kutistui 7 % vuoteen 2018 verrattuna.

Kiinan, Brasilian (+20%) ja Espanjan (+10) markkinoilla merkki kasvoi kaksinumeroisin luvuin. Kiinassa myynti nousi 12 % 3200 kappaleeseen ja maa on nyt Ducatin viidenneksi suurin. Ranskassakin kasvua oli 8 %.

Myynnin pysymiseen käytännössä paikoillaan edellisvuotisesta Ducati hakee ratkaisua jälleenmyyjäverkoston kasvattamisella. Viime vuonna merkin alle tuli 54 uutta jälleenmyyjää 20 eri maassa. Laajentamissuunnitelmaa jatketaan globaalisti myös tänä vuonna. 

Erityisen suuria odotuksia on Streetfighter V4:n ja uudella V2-mallilla vahvistetun Panigale-malliston myynnin osalta. Multistrada-mallistoon tulee puolestaan uusi Grand Tour.

Scrambler-mallistoon esiteltiin uusi 800 Dark EICMA:ssa, ja kokonaan uusi malli on tulossa lähikuukausina.

Rivien välistä onkin luettavissa, että Scrambler-malliston myynti on joko polkenut paikallaan tai laskenut viime vuoden mittaan. Mallistoon ei ole tullut mitään radikaalia uutta useampaan vuoteen.