Ensinnäkin Kawasakin järjestelmässä on yksiaisainen keinuhaarukka, kun viime marraskuussa EICMA:Ssa esitellyssä Bimota Tesi H2:ssa oli kaksiaisainen. Yksiaisaisen etuna on kevyempi rakenne sekä se, että se on helpompi asentaa ja valmistaa.

Kawan järjestelmässä myös takaiskunvaimennin on asennettuna normaalisti, kun Bimotassa etu- ja takaiskunvaimennin on asennettu yhteen. Se voi olla hyvä massan keskittämisen näkökulmasta ja tilansäästömielessä, mutta asentaminen ja säätö voivatkin sitten olla pykälää hankalampia.

Kawasakin patentoima systeemi on myös käytännöllisemmän näköinen ja soveltuu paremmin sarjatuotantoon kuin Bimotan vastaava, missä ohjaamiseen käytetty järjestelmä on monimutkaisen näköinen, kun Kawasakin ratkaisu on huomattavasti virtaviivaisempi ja yksinkertaisempi.

Voihan olla, ettei patentoitua rakennetta koskaan tulla näkemään tuotantomoottoripyörässä, mutta mielenkiintoinen se joka tapauksessa on.

Asiasta kertoi ensin Visordown.

Kawasakin patentoima napaohjaus.

Kawasakin patentoima napaohjaus.