Honda julkisti englanninkielisellä käyttöliittymällä varustetun Africa Twin -simulaattorin jo aiemmin. Simulaattorin avulla pystyt harjoittelemaan monitoiminäytön ja sen säädinten käyttöä kotioloissa ennen kuin olet vielä nähnyt vilahdustakaan tilaamastasi moottoripyörästä. 

Harjoittelu myös kannattaa, sillä uuden Africa Twinin vasemmassa kahvassa on säätimiä tukuittain ja oikeassa vähittäin, ja pyörän ohjauselektroniikassa on paljon mahdollisuuksia vaikuttaa pyörän ominaisuuksiin ja myös räätälöidä pyörää mieleisekseen. Tämä on huomattu myös kestotestipyörämme, Honda Africa Twin Adventure Sportsin kanssa operoidessamme.

Honda Africa Twinin simulaattorin avauskuva.

Honda Africa Twinin simulaattorin avauskuva.

Africa Twin -simulaattoriin pääset tästä.

Hondan CBR1000RR-R -simulaattori on Honda Italian käsialaa, ja se toimii samalla tavalla kuin Africa Twininkin simulaattori. R:n simulaattori on kylläkin italiankielinen. Tosin, jos käyttää Googlen Chrome -selainta, se osaa kääntää tekstit lennossa italiasta englannin kieleen.

Mikäli et halua käyttää Chromea selaimena, voit kuitenkin käyttää Googlen kääntäjää, tosin käännöstyö on hitaampaa, koska silloin joudut copypeistailemaan tekstejä simulaattorista kääntäjään.

Hondan CBR1000RR-R -simulaattoriin pääset tästä.

Honda CBR1000RR-R simulaattorin aloituskuva.

Honda CBR1000RR-R simulaattorin aloituskuva.

Molemmat simulaattorit keskittyvät siis pyörien ohjaimiin ja säätimiin. Paitsi että on tietenkin kiinnostavaa nähdä, mitä ominaisuuksia pyörissä on tarjolla ja miten niitä voi räätälöidä mieleisekseen, simulaattoreista on oikeasti hyötyä, jos on hankkinut / hankkimassa kyseisen mallin. Näin voi kätevästi etukäteen opetella käyttämään niiden monipuolisia ominaisuuksia.