Kaatumaraudat.

Kaatumaraudat.

Mallien jatkuvuuden kannalta olennaisinta on se, että moottori on päivitetty Euro5-normin mukaiseksi. Pyörät ovat hyvin samannäköisiä tämän vuoden mallin kanssa, keltamustaa juhlavärimallia lukuunottamatta. 

Sen lisäksi värivalikoimaan kuuluvat uudet täysvalkoinen / triple black, triple black, ice grey colorway ja Rallye white, blue and red -värivaihtoehto.

GS Rally.

GS Rally.

Moottori on säilynyt Euro5-yhteensopivuutta lukuunottamatta kutakuinkin ennallaan. Se on 1254 cm3 bokseri ja varustettu muuttuvan imuventtiilien  noston ja ajoituksen tarjoavalla ShiftCam-teknologialla. Tehoa on tarjolla 136 hv / 100 kW / 7750 rpm ja vääntöä 143 Nm / 6250 rpm.

BMW on myös tehnyt töitä ajotapavalintojen osalta sen suhteen, miten ne vaikuttavat moottoriin, ja lisänneet uuden Eco-moodin, joka auttaa polttoaineen pihistämisessä silloin, kun se on tarpeen. Pro-ajomoodit ovat edelleen hankittavissa lisäoptiona.

Juhlapleksi?

Juhlapleksi?

Myös luistoneston toimintaa on hienosäädetty ja ABS Pro ja sen tarjoamat kaarrejarrutusominaisuudet ovat vakiovarusteena. Mäkilähtöavustin toimii aiempaa paremmin, kiitos uuden kuusiakselisen inertiatunnistimen ja EMU:n, jotka kontrolloivat myös luistonestoa. Lisävarusteena on saatavissa lisäominaisuuksia tuova Hill Start Control Pro (HSC Pro).

Myös valopuolta on päivitetty. LED-ajovalon voi lisäoptiona valita adaptiivisena, joka kääntyy mutkien suuntaan kaarrettaessa. Vilkut toimivat LEDeillä.

Mittaristoa.

Mittaristoa.

Mittaristoa.

Mittaristoa.

Valoihin saa myös optiona "tervetuloa"-valon, "hyvästi"-valon ja "seuraa-minua-kotiin"-valon. Jänniteulostuloja on kaksi, USB- ja normaali tupakansytytinversio.

BMW R 1250 GS

BMW R 1250 GS

BMW R 1250 GS.

BMW R 1250 GS

BMW R 1250 GS

BMW RS 1250 GS Adventure

BMW RS 1250 GS Adventure

BMW R 1250 GS Adventure.

BMW R 1250 GS Adventure.

 

Teksti Erkki Mäki, kuvat BMW