KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM:n uuden mallin tuloa oli luonnollisista syistä odotettu, sillä valmistaja julkisti hiljan Duke 890 R:n, jonka moottoriin nyt tarjolle tullut versio nojaa.

Moottori on Euro5-normit täyttävä, ja sen teho on 105 hevosvoimaa / 8000 rpm ja vääntö 100 Nm / 6500 rpm. Tehoa on 10 hevosvoimaa ja vääntöä 12 Nm enemmän kuin 790:ssa.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally -erikoismallia valmistetaan kaikkiaan 500 kappaletta maailmanlaajuiseen myyntiin (+200 USA:n myyntiin), joten kannattaa olla asialla, jos haluat omasi.

Malli on erinomaisen hyvin varusteltu: siinä on täysin säädettävä WP XPLOR Pro -alusta, 35 % normia keveämpi Akrapovicin vaimennin, suora kisaistuin, päivitetty moottori ja elektroniikka, vahvistettu kytkin, kapeat anodisoidut vanteet sekä hiilikuituiset tankin suojukset ja Rally-jalkatapit. Istuinkorkeus on 910 mm. 

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally.

ABS-ohjelmistoa ja luistoneston algoritmeja on myös päivitetty.

Moottorin pyörivät massat ovat 20% suuremmat, joten voimantuotto on vakaampaa ja alavääntö tukevampaa kuin pikkuveljessä.

Takarunko on puolestaan aiempaa kevyempi.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally tulee ennakkomyyntiin marraskuussa, ja normiversio pian sen jälkeen.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally.

KTM 890 Adventure R Rally ja perusversio 890 Adventure R.

KTM 890 Adventure R Rally ja perusversio 890 Adventure R.

Teksti Erkki Mäki, kuvat KTM.