KTM
Anssi Kivinen koeajoi kesähelteillä vuoden kiinnostavimman adventuremallitulokkaan, Husqvarna 901 Nordenin. Ohessa videoarviointi – juttunahan julkistimme asian jo aiemmin.
Lue lisää ›
BMW:n isot R-sarjan GS-bokseripyörät hankkivat itselleen kulttimaineen, kun Ewan McGregor ja Charley Boorman kiersivät niillä maapalloa pitkin ja poikin. Siitä lähtien kaikki muut vastaavat pyörämallit ovat olleet ikäänkuin haastajan asemassa. Totta kai meitäkin kiinnosti, miten KTM:n adventurepyörien ylpeys 1290 Super Adventure S pärjää vertailussa luokan Suomen myyntiykköselle.
Lue lisää ›
Husqvarna päivitti vuodelle sekä 2022 Svartpilen- että Vitpilen-mallistonsa, molemmat "nuolet" sekä 125- että 401-kuutiosenttimetrin kokoluokissa.
Lue lisää ›
Valitsimme ensi kertaa Vuoden koeajopyörän ja Vuoden uutuusmallin viime vuonna koeajamiemme pyörien joukosta. Voittajaksi selvisi kaksi erimerkkistä ja mallista pyörää. Mitä erityistä näissä oli, että ne valittiin monien erittäin hyvien vaihtoehtojen joukosta?
Lue lisää ›
Testasimme kaikkiaan 19 eri moottoripyörää vuonna 2021, uutena asiana teimme viidestä pyörämallista myös videokoeajon selventämään asiaa. Uusi vuosi tuo uudet kujeet, joten kehitämme koeajojamme entisestään vuoden 2022 aikana. Tavoitteena on lisätä testattujen pyörien määrää, laajentaa skooppia ja merkkivalikoimaa sekä tietenkin tehdä entistä syvällisempia koeajojuttuja. Mutta uusia odotellessa tässä nautittavaa silmäntäydeltä.
Lue lisää ›
KTM uusi ison Adventure-tykkinsä vuodelle 2021. Euro 5, lisää elektronisia avustimia ja muuta mukavaa. Mitä uudistuksen keskiössä on kuljettajan kannalta? Tyyppejä ottamassa ja kommentoimassa Motouutisten Erkki Mäki ja KTM:n näkemyksiä kertomassa Lari Jukola.
Lue lisää ›
[Erkki Mäki, Helsinki] Sain vihdoin käsiini odotetun KTM:n 390 Adventuren, joka minun piti koeajaa jo maaliskuussa Teneriffalla. Koronavirus peruutti keikan osaltani, mutta nyt tilanne oli toinen, ja sain kaikessa rauhassa ajaa pari päivää Helsingissä ja sen lähiympäristössä. Lunastaako hehkutettu keskikoon seikkailupyörä lupauksensa?
Lue lisää ›
Motouutisten moottoripyörätoimittaja Tero Kiira on kiireinen mies. Hän on koko talven kiertänyt pitkin ja poikin maailmaa eri koeajoilla, ja niistä on myöhemmin tulossa koeajoraportteja Motouutisten sivuille. Tänä viikonloppuna Tero on Espanjassa koeajamassa Harrikoita.
Lue lisää ›
KTM:n perimä tulee offroad-puolelta, jossa sporttisuudella, teholla ja suorituskyvyllä on merkitystä - ja sen kyllä huomaa näistäkin pyöristä. Barcelonassa koeajetuista Kotareista jäi hyvä tunne: näillä adventure-pyörillä selviää kevyesti sen tyyppisille kulkuvälineille asetettavista tavoitteista, lisäksi myös mutkatiet sujuvat yskimättä. Tiivistetysti voisi sanoa, että hymy oli herkässä sekä ajon aikana että sen jälkeen.
Lue lisää ›
Moottoritilavuus 1301cc, 75 asteen V-twin, teho 180 hv, kuivapaino 189 kg, akseliväli karvan alle 1,5 m, ei katteita. Onko siinä mitään järkeä? Ei. Tarvitseeko olla? No ei tietenkään.
Lue lisää ›
Vuoden 2021 EICMA-messuilla italialaisella MV Agustalla oli iloisia uutisia: se esitteli kaksi adventuremallin protoa, Lucky Strike 5.5:n ja 9.5:n. Nyt pienemmän mallin tulevaisuus vaikuttaa epävarmalta, ja sen tuotanto on keskeytetty.
Lue lisää ›
Vuosimallin 2024 KTM 890 Adventure R Rallyn ennakkomyynti alkaa 20. syyskuuta 2023. Pyörässä pitäisi tiivistymän KTM ralliosaamisen parhaat ainekset, joten luvassa on mielenkiintoinen kapistus. Yhdessä erikoismallin ennakkomyynnin aloituksen kanssa itävaltalaisvalmistaja esittelee Ultimate KTM Dessert Experience -tapahtuman, joka on tarjolla vain uuden pyörän ostaneille.
Lue lisää ›
KTM on viime vuosina ollut kestomenestyjä Dakarissa ja muissa vaativissa erämaaralleissa. Siksipä moni varmaan lukee herkällä silmällä tietoa, että itävaltalaisvalmistajan 450 Rally Replicasta on julkistettu vuoden 2024 versio. Ja sitä valmistetaan vain 80 kappaletta.
Lue lisää ›
KTM:n emoyhtiö Pierer Mobility Ag julkisti ensimmäisen puolivuotiskonsa tuloksen tiistaina, ja sitä kelpaa kyllä lueskella. Kasvua on joka saralla.
Lue lisää ›
KTM väittää, että vuoden 2024 mallit edustavat suurinta muutosta alle 500 cm³:n iskutilavuuden DUKE-mallistossa sitten vuoden 2011 125 DUKE:n. Luvassa pitäisi olla uudet moottorit, uusi runkokonsepti sekä uusi muotoilu, joka vahvistaa Duke-tyylin ennestäänkin vauhdikasta sanomaa.
Lue lisää ›
Jere Haavisto ei pysty osallistumaan sunnuntain kilpailueriin Hollannin MM-osakilpailussa.
Lue lisää ›
Silve Racingin Jere Haavisto kasvatti pistejohtoaan SM-motocrossin MX1-luokassa Karkkilassa. Samassa luokassa tiimin toinen kuljettaja Teemu Makkonen oli tyytymätön päiväänsä ja MX2-luokassa Joona Kukkosen sijoitus oli 10 parhaan joukossa.
Lue lisää ›
Motocrossin MM-sarja vieraili viikonloppuna Suomessa, kun Vantaalla kilpailtiin MM-pisteistä. Silve Racing KTM-kuljettaja Jere Haavisto starttasi viikonloppuun kovin odotuksin ja näytti paikoitellen todella hienoa vauhtia.
Lue lisää ›
Rico Salmelan viikonloppu sujui loistavasti Barcelonassa European Talent Cupissa. Paitsi kisan viimeinen kierros, jolloin kanssakisaajan ohitusyritys päätti kisan Ricon osalta ikävästi.
Lue lisää ›
KTM esitteli vuoden 2023 perheen pienimmille kuljettajille tarkoitetun sähköisten tasapainopyörien malliston.
Lue lisää ›