Kaikkien motoristien yhteinen nettilehti

MV Agusta

MV Agustan mallistossa lähinnä seikkailupyörää tällä hetkellä taitaa olla Turismo Veloce 800 Lusso SCS, joka sekin on enemmän touring- kuin varsinainen adventuremalli. Kuva: MV Agusta.

MV Agustalta tulossa uusi 950 cc moottori ja adventuremalli - lisäksi 350 cc "pikku-MV"

Uutiset : MV Agusta

MV Agustan venäläisellä pääjohtajalla Timur Sardarovilla on isoja suunnitelmia merkin suhteen, mikä ei tietenkään ole huono asia. Italialaiselle Motociclismo-lehdelle myöntämässään haastattelussa hän kertoo pyrkivänsä auttamaan yritystä laajentumaan, ja on myös jo toiminut sen eteen. Luvassa on uusi 950 cc moottori, adventurepyörä sekä kokonaan uuteen segmenttiin sujuttautuva kaksisylinterinen 350 cc malli, jonka valmistaa merkin kiinalainen yhteistyökumppani Loncin. Lue lisää ›

MV Agustan Giovanni Castiglioni ja nykyinen CEO ja hallituksen puheenjohtaja Timur Sardarov.

MV Agustan pääjohtaja vahvisti: 350-kuutioisia kaksisylinterisiä malleja tulossa piakkoin

Uutiset : MV Agusta

Uutisoimme heinäkuussa italialaisen moottoripyörävalmistaja MV Agustan solmimasta yhteistyösopimuksesta kiinalaisen mp-valmistaja Loncin Motor Co:n kanssa. Samalla se ilmoitti astuvansa 350-500-kuutioisten moottoripyörien maailmaan. Nyt MV Agustan pääjohtaja Timur Sardarov on vahvistanut, että tämä tapahtuu varsin pian: "Mv Agusta on astumassa suurimmille relevanteille markkinoille, joka on 350-500-kuutioiset". Lue lisää ›

Siinä se on. Agon käyttämä ajoasu miehen vertaansa vailla olevalle mestaruusuralle omistetussa museossa.

Kaikkien aikojen suurimmalle mp-kisakuskille, Giacomo Agostinille, avattiin oma museo Bergamoon

Uutiset : MV Agusta

MV Agusta julkaisi eilen tiedotteen, jossa kerrotaan, että aikanaan merkin pyörillä MM-titteleistä kisanneen ja kaikkien aikojen menestyksekkäimmän mp-kisakuskin Giacomo Agostinin urasta kertova museo on avattu mestarin kotikaupungissa Bergamossa. Agostini voitti urallaan 15 maailmanmestaruutta, 123 GP:tä, 18 Italian mestaruutta sekä 10 Tourist Trophyä. Kaikkiaan ansioluetteloon mahtuu 311 voittoa 60-luvun varhaisilta vuosilta myöhäiselle 70-luvulle. Valtaosa niistä MV Agustan väreissä. Lue lisää ›

Mallivuoden 2020 MV Agusta Brutale 1000 RR.

Nakudiggareiden unelmapaljastussyksy: Vuorossa MV Agusta Brutale 1000 RR – 208 hv, 186 kg

Uutiset : MV Agusta

Ensin Ducati kertoi V4 Panigaleen perustuvasta Streetfighter V4:stä (208/220 hv, kuivapaino 178 kg), Kawasaki Z H2:n (200 hv, 239 kg) ja nyt moottoripyörätaiteeseen keskittynyt MV Agusta Brutale 1000 RR:stä. Teho 208 hv, kuivapaino 186 kg. Ensi vuodelle on siis valinnanvaraa hypernakuissa. Ja pitää muistaa, että RR on "karvalakkimalli" Brutale 1000 Serie Orosta. Lue lisää ›

Kuva MV Agustan ja Loncinin sopimuksen allekirjoitustilaisuudesta.

Yllättävää: MV Agusta hakee kasvua Aasiasta – yt-sopimus pienikuutioisemman mallisarjan kehittämisestä kiinalaisyrityksen kanssa

Uutiset : MV Agusta

Aasian markkinat ja siellä olevat rahahanat kutsuvat yhä useampia valmistajia. Tuorein yhteistyöhön intautunut moottoripyörävalmistaja on "moottoripyörätaiteen" tekijä MV Agusta, joka solmi yhteistyösopimuksen kiinalaisen teollisuusjättiläisen Loncin Motor Co:n kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kehittää kokonaan uusi tuoteperhe MV Agustalle 350 - 500 kuutiosenttimetrin luokkaan. Aasiassa kovin kilpailija tuolla moottorin kokoalueella on yllättäen Royal Enfield. Lue lisää ›

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro ja Superveloce 800 Serie Oro. Rajoitetut erät myytiin loppuun muutamassa päivässä.

Mikäli haikailit MV Agustan Brutale 1000 Serie Oron ja Superveloce 800 Serie Oron perään, voit unohtaa nämä loppuunmyydyt kaunottaret

Uutiset : MV Agusta

MV Agusta valmistaa 300 kappaleen rajoitetun erän kahdesta pyörästään. Molemmat erät myytiin loppuun vain muutamassa päivässä. Brutale 1000 Serie Oro ja Superveloce 800 Serie Oro menivät kuin kuumille kiville fanien ja keräilijöiden talleihin – toivottavasti ei kuitenkaan pölyttymään käyttämättöminä. Lue lisää ›

1972 MV Agusta 750S Merzario.

Ainutlaatuinen miltei sadan pyörän historiallinen MV Agusta -kokoelma myynnissä Pariisissa ensi lauantaina

Uutiset : MV Agusta

Melkein sadan klassisen MV Agustan kokoelma kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on. Ranskalainen huutokauppatalo Artcurial tuo osana isoa keväistä huutokauppaansa myös tämän kokoelman myyntiin. Myynnissä on uniikkikappaleita ja toisaalta malleja, joita tuskin enää näkee missään muualla. Onpa kaupan viimeinen valmistettu F4 RC:kin viime vuodelta. Kaupan on suuri pala italialaisen moottoripyöräilyn ja moottoripyörävalmistuksen historiaa ja sen kehityskaarta. Lue lisää ›

MV Agustan Giovanni Castiglioni ja nykyinen CEO ja hallituksen puheenjohtaja Timur Sardarov.

Tässäpä kuulumisia: MV Agustaan lisää rahaa ja uusi pääjohtaja, EICMA:ssa 212-heppainen Brutale

Uutiset : MV Agusta

MV Agusta on viime vuosien aikana ollut melkoisissa taloudellisissa ongelmissa, eikä liittoutuminen Mercedes-AMG:n kanssa tuonut pelastusta. Yhteistyö saksalaisten kanssa loppuikin melko nopeasti, mutta venäläisen oligarkkisuvun jäsen Timur Sardarov ComSar Investeineen tuli pelastamaan tilanteen. Sardarovista tulee nyt MV Agustan pomo vastineeksi ilmeisesti lisäsijoituksesta ja MV:n velkataakan pienentämisestä. Lue lisää ›

MV Agusta F4 Claudio Limited Edition.

MV Agusta F4 Claudio - viimeinen äärimmäinen superbike - katso huikeat kuvat

Uutiset : MV Agusta

MV Agusta F4 Claudio on jäähyväislaulu merkin nykyiselle 1000-kuutioiselle rivimoottorille. Kuten arvata saattaa, kyseessä on malli, joka sisältää kuta kuinkin kaiken mahdollisen osaamisen, mitä voi olla tarjolla. Kun pyörä painaa kisaversiona (pyörä on perusversiossaan katulaillinen, mutta kisaosat tulevat mukana, totta kai) kuivana 175 kiloa ja tehoa luvataan 212 hevosvoimaa, ja lisäksi Claudio on MV Agustalta malliesimerkki siitä, miten tekniikka voi olla kaunista, niin aika mielettömästä jäähyväismallista on kyse. Kiinnostaako ketään pyörälle luvattu huippunopeus? No, se on 302 kilometriä tunnissa. Lue lisää ›

MV Agustan tulevan Moto2-pyörän 3D-kuva.

Paluun Moto2-luokkaan tekevän MV Agustan kisapyörä näyttää tällaiselta

Uutiset : Triumph, MV Agusta

MV Agustalla on ollut tuotantonsa ja taloutensa kanssa melkoinen jumppaaminen, joten se poistui pari vuotta sitten MotoGP-radoilta. Vuonna 2019 se kisaa Moto2-luokassa, mikä on tietenkin edullisempaa kuin kuninkuusluokassa kisaaminen. Villeintä on tietysti se, että MV Agusta joutuu käyttämään pyörissään luokan virallisia moottoreita, jotka toimittaa brittiläinen Tirumph. Lue lisää ›

Tilaa MP-uutiskirje
  1. MP-malleista
  2. Varusteuutuuksista
  3. Matkakohteista
  4. Mielenkiintoisista motoristeista