Victory
Mm. Indian-moottoripyöriä valmistava Polaris ilmoitti uuden väliaikaisen pääjohtajan nimityksestä entisen, yrityksen lentoon nostaneen pääjohtajan Scott Winen siirrytttyä toisen yrityksen palvelukseen.
Lue lisää ›
Polariksen pääjohtaja Scott Wine kertoo, että yritys saattaa tehdä paluun sähkömoottoripyörien maailmaan. Polariksella on kokemusta asiasta, sillä se osti muutama vuosi sitten talousvaikeuksissa olleen sähkömoottoripyörävalmistaja Brammon. Polariksen Victory-tuotemerkillä oli sittemmin valikoimissaan tätä perua jonkin aikaa myös yksi sähkö-mp-malli. Polaris tunnetaan myös Indian-brändin omistajana.
Lue lisää ›
Amerikkalainen Indian Motorcycle on liittymässä sähkömoottoripyörävalmistajien joukkoon. Se on rekisteröinyt sitä jouduttaakseen mallinimen EFTR.
Lue lisää ›
Amerikkalainen moottoripyörävalmistaja Indian on rekisteröinyt kaksi uutta mallinimeä "Pursuit'in" ja "Guardianin". Uudet mallit saattavat olla Challengerin alamalleja ja tarkoitettu erityisesti poliisikäyttöön.
Lue lisää ›
Vain kuukausi sitten uutisoimme, että Indian rekisteröi uuden tuotenimen, korpin, Ravenin. Uusin käynti rekisteri- ja patenttiviranomaisten luona toi tuliaisina nimityksen "Renegade", luopio tai kapinallinen. Onko kyseessä tuleva seikkailupyörä vai onko Indianilla mielessä peräti sähköinen katujyrä?
Lue lisää ›
Moottoripyörä- ja Atv-valmistaja Polariksen päättynyt neljännes sujui erittäin hyvin koko yrityksen osalta. Liikevaihto kasvoi 11,5 % edellisvuoteen verrattuna, osakekohtainen voitto puolestaan löi analyytikkoennusteet 30 dollarisentillä. Moottoripyöräpuolella sujui hieman heikommin. Pyörien liikevaihto pysyi ennallaan. Indian paransi asemiaan, mutta Slingshot menetti voimakkaasti markkinoita takaisinkutsujen takia. Keskihinta per myyty pyörä laski, mikä johtuu keskikokoisten mallien menestyksestä.
Lue lisää ›
Oy Otto Brandt Ab on sopinut myyvänsä Polaris-liiketoimintansa Polaris Industries:n omistamalle Polaris EMEA:lle Sveitsiin. Kaikkien Polaris-tuotteiden edustus siirtyy uudelle omistajalle 1.10.2018 alkaen. Moottoripyörilijöiden kannalta tämä merkitsee sitä, että Indian-moottoripyörien sekä Victoryjen varaosamyynti siirtyvät uuteen yhtiöön.
Lue lisää ›
Polaris takaisinkutsuu 26 182 Victoryn baggeria moottorin katkomisen aiheuttaman jarruletkun sulamisriskin vuoksi.
Lue lisää ›
Samalla kun Polaris lopetti Victory-moottoripyöräbrändinsä, se menetti myös merkin sähköpyöräversio Empulsen. Nyt Polaris tekee töitä korvatakseen sen Indian-brändin alle sijoitettavalla sähkömoottoripyörällä. Samalla Polaris virtaviivaistaa tuotantoaan.
Lue lisää ›
Kansainvälisessä mediassa liikkuvan tiedon mukaan Polaris suunnittelee julkistavansa sähkömoottorilla varustetun version Indian-moottoripyörästä viiden vuoden sisällä. Osa pyörän teknologiasta tullee suoraan jo edesmenneestä Victory Empulsesta. eMotor-hanke on paitsi Indian Motorcyclen strategiavalinta, se myös laajentaa merkin brändiä uusien kuljettajaryhmien suuntaan.
Lue lisää ›
Polariksen viime vuoden viimeisen neljänneksen ja koko vuoden tulosjulkistus oli mielenkiintoista luettavaa. Polarishan ilmoitti lopettavansa ja alasajavansa toisen, eli huonommin menestyneen kahdesta moottoripyöräbrändistään, Victoryn tammikuun alussa. Vuosi 2016 oli hieman haasteellinen Polariksen mp-brändeille, mutta ydinmarkkina-alueellaan eli USA:ssa Indian kasvatti myyntiään 20 %, mikä on paljon taantuvilla sen segmentin markkinoilla.
Lue lisää ›
Sähkömoottoripyörien alkutaival näyttää sittenkin olevan kivinen ja Zero saattaa jäädä ainoaksi "isommaksi" merkiksi, mikä Polariksen Victory-merkin lopetuspäätös koskee myös Empulsea, sen sähkömoottoripyörämallia.
Lue lisää ›
Polaris ilmoitti eilen maanantaina Victory-moottoripyörien valmistuksen lopettamisesta sekä brändin alasajosta. Samalla se kuitenkin lupasi, että takuut ja huollot sekä varaosien saanti turvataan ainakin kymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Suomessa Victoryn maahantuojana on toiminut Brandt-Polaris, ja maahantuojan myyntipäällikkö Vesa Ylä-Outinen varmistaa, ettei Suomen noin neljällä sadalla Victoryn omistajalla ole syytä huoleen: takuut, huollot ja varaosien saanti pelaavat.
Lue lisää ›
Polaris Industries ilmoitti tänään lopettavansa koko Victory Motorcycles -brändin ja siihen liittyvät operaatiot 18 vuoden jälkeen. Polaris kertoi auttavansa jälleenmyyjiä muuttamaan olemassaolevat myymättömät pyörät rahaksi jatkamalla varaosien toimittamista 10 vuoden ajan sekä hoitavansa huolto- ja takuupalvelut Victoryn myyjille ja omistajille.
Lue lisää ›
Kaksipyöräisten sähkömoottoroitujen ajoneuvojen myynti on ottanut Ranskassa harppauksen eteenpäin, vaikka valtio alkaa kompensoida niitten hankintaa vasta ensi vuoden alusta. Yltääkö maa silti Norjan lukuihin, missä sähköautoja taitaa olla suhteellisesti eniten maailmassa, kiitos valtion tukipoilitiikan, jää nähtäväksi.
Lue lisää ›
Victoryn "Operaatio Octanen" kustomoitujen mallien äänestys päättyi 21. marraskuuta. Äänet on nyt laskettu, ja voittaja selvillä.
Lue lisää ›
Moottoripyörävalmistaja Victory julkisti diilereilleen kisan siitä, kuka kustomoi tuoreen Octane-mallin parhaiten. Äänestys on paraikaa meneillään 21. päivään marraskuuta asti. Käsittääksemme äänestämässä voi käydä, vaikka palkintoihin suomalaiset eivät tällä kertaa pääsekään käsiksi. Joka tapauksessa näytillä on mielenkiintoisia kustomointeja, joita kannattaa käydä vaikka ideamielessä vilkaisemassa.
Lue lisää ›
Polariksen heinä-syyskuun osavuosikatsaus oli koko yrityksen osalta aiempia heikompi, mutta meitä kiinnostavien moottoripyörien osalta monimutkaisempi. Siinä missä Slingshotin myynti laski, Indianin ja Victoryn myynti nousi "korkeita yksilukuisia prosentteja" varsinkin Yhdysvalloissa. Asia on kiinnostava, sillä Harley-Davidsonin myynti USA:ssa puolestaan laski samalla neljänneksellä.
Lue lisää ›
Custom-moottoripyörien rakentaja ja moottoripyöräkauppias sekä Victoryn lähettiläs Rick Fairless on rakentanut Victorylle varsin karun näköisen Octanen, jonka virallinen nimi on "Ethel, the Evil Octane" - "Ethel, paha oktaani". Toki Octane on Victoryn yhden pyörämallin mallinimi.
Lue lisää ›
Uudet Euro IV -päästönormit koskevat kaikkia Euroopassa myydyksi tarkoitettuja moottoripyöriä, joten jokainen globaali mp-valmistaja joutuu mukauttamaan tuotteensa normin täyttääkseen. Victoryn osalta tämä tarkoittaa sitä, että EMEA-malliston vuoden 2017 mallit täyttävät päästönormit, mutta tänne tuotava mallisto supistuu samalla.
Lue lisää ›