Koko Polariksen osalta osakekohtainen voitto oli 0,5 dollaria eli kaikkiaan 32,3 miljoonaa dollaria vuotta aiempaan 155,2 miljoonaan verrattuna. Liikevaihto oli 1,185 miljardia, jossa oli laskua 19 % viimevuotiseen 1,456 miljardiin.

Kolmannen vuosivartin tulokseen vaikuttavat 65 miljoonaan dollariin nousseet kulut takuista, laki- ja muista kustannuksista johtuen. Toinen merkittävä lisäkustannus oli Transamerican Auto Parts -ketjun osto 740 miljoonan dollarin hintaan.

Polaris myös kavensi koko vuotta koskevaa ohjeistustaan 3,4 - 3,6 dollariin per laimennettu osake ja olettaa liikevaihdon laskevan 5-10 välillä.

Yrityksen ongelmat olivat offroad-puolella, RZR:n takaisinkutsuissa ja Powersports-myynnin laskussa. 

- Kolmannen kvartaalin tulokset, vaikka eivät olleetkaan rohkaisevia, olivat linjassa ohjeistuksemme kanssa ja heijastavat tilannettamme, totesi Polariksen pääjohtaja Scott Wine. – Meitä rohkaisi hyvin sujunut Indianin myynti ja yleensä hyvin sujunut moottoripyörämyynti sekä syyskuussa alkanut paluu kasvupolulle.

Indian Chief Vintage 2017

Indian Chief Vintage 2017

Moottoripyörämyynnin liikevaihto laski kokonaisuutena kolme prosenttia 183,2 miljoonaan dollariin 188,7 miljoonasta. Sekä Victoryn että Indianin myynti kasvoi, mutta Slingshotin myynti laski huonon ajoituksen vuoksi. Voitto laski 26 % 21,2 miljoonaan dollariin Slingshotista aihetuneiden takuu- yms. kulujen vuoksi.

Pohjois-Amerikassa moottoripyöräsegmentin myynti Indianin, Victoryn ja Slingshotin osalta kasvoi korkeita yksilukuisia prosentteja, kun taas alueen koko moottoripyörämyynti kaikki merkit huomioiden laski yli 900-kuutioisten segmentissä useita prosentteja.

Viime viikolla oman osavuosikatsauksensa julkistaneen Harley-Davidsonin moottoripyörämyynti samassa segmentissä laski 7,1 %, joten oletettavaa on, että Polaris syö siltä omalta osaltaan markkinaosuutta. H-D:n arvio kuitenkin oli, että sillä on edelleen yli 50 % osuus kotimaan markkinoista.

Polariksen vahvuus on useammassa toimialassa ja brändissä. Se ei ole niin suhdanneherkkä kuin Harley-Davidson, joka valmistaa pelkästään moottoripyöriä yhden tuotemerkin varassa.