Vuoden 2016 kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana Ranskassa myytiin 60 % enemmän yli 50-kuutioisia perinteisiä moottoripyöriä vastaavia sähköpyöriä. Myytyjen sähkömoottoripyörien määrä oli silti maltilliset 580 kappaletta kertoo Clean Rider. Niistä peräti 451 oli BMW:n C-evolution-skoottereita. Zeroja myytiin 69 kappaletta, jossa siinäkin oli nousua 200 prosenttia, ja Eccity Artelec -nimisiä kevytmoottoripyörää vastaavia skoottereita meni kaupan 45 kappaletta.

KTM:n, Victory / Brammon ja Electric Motionin pyörien myyntimäärät eivät olleet saatavilla.

Jos vuosi 2016 on ennätyksellinen sähkömoottoripyörien myynnin kannalta, niin ensi vuodesta tulee vielä parempi. Tammikuusta lähtien Ranskan hallitus maksaa 25 % sähkömoottoripyörän hinnasta. Maksimissaan summa voi olla tuhat euroa.

Se tarkoittaa sitä, että mikä tahansa uusi Zero on sen 1000 € halvempi ja esimerkiksi 3000 euron sähköskootteri halpenee 750 euroa.

Pariisin kaupungilla on lisäksi oma tukiohjelmansa, joka koskee sähköpolkupyöriä sekä mopoja vastaavia sähköskoottereita. Se hyvittää 33 % niiden hinnasta, maksimissaan 400 €.

Lisäksi Pariisi on juuri aloittanut toisen väliaikaisen tukitoimenpiteen sähköisille kaksipyöräisille: jos siirryt ennen 31.5.2000 ostetusta bensiinikäyttöisestä moottoripyörästä tai skootterista sähköiseen, saat 25 % bonuksen, maksimissaan 1000 euroa. Tämä ohjelma on kuitenkin rajoitettu koskemaan vain tuhatta ensimmäistä.

Ranskasta on siis tulossa hyvä testialusta eri tukimuotojen sekä niiden vaikutuksen selvittämiseen sähköisten kaksipyöräisten hankinnassa.

Ranskalaisissa kaupungeissa kuten erityisesti Pariisissa siirtyminen sähkömoottoripyöriin saattaa houkuttaa myös ankarien ajorajoitusten vuoksi.