Ratkaisussa on itse asiassa paljonkin järkeä, sillä moottorien kehitystyö on kallista, ja Honda on jo osoittanut, että kevyt ja kompaktin kokoinen 1084 cm3 Africa Twinin voimanlähde sopii laajempaankin käyttöön, julkistamalla hiljattain CMX1100 Rebel -mallin samalla moottorilla.

Kuten muutkin valmistajat tänä päivänä (esim. BMW; Yamaha), Hondakin harrastaa saman moottorin ympärille rakennettuja rinnakkaismallistoja. Hyvä esimerkki on Rebel 500, jonka mallisarjan muut mallit ovat naku CB500F, sporttinen CBR500R ja adventuremainen CB500X. Kaikissa käytetään samaa moottoria.

Oheinen mallinnuspiirros on japanilaisen AutoBy-lehden käsialaa. Se on tunnettu luotettavista Honda-skuupeistaan. 

Vaikka aiemmin nähdystä patenttipiirroksesta ei selviä mallin tyyli, japanilaistiedot kertovat, että CB1100X ei noudata samaa tyyliä kuin esimerkiksi CB500X tai NC750X. On loogista, että isoin malli on designiltaan tuorein, ja edustaa piirteitä, jotka sitten valuvat pienempien mallipäivityksissä niihinkin.

Asiasta kertoi ensin Cycle World

Aiheesta lisää sivuillamme: 

Hondalta täysin uusi 1100-kuutioinen Rebel – kuten uumoiltiin, uudella Africa Twinin moottorilla