Hero on ensimmäinen intialainen moottoripyörävalmistaja, joka saavutti tämän massiivisen rajapyykin. Toki on muistettava, että valtaosa Intiassa myytävistä moottoripyöristä liikkuu välillä 100-200 kuutiosenttimetriä, niin Heronkin valmistamista.

Hero juhlisti eilen päiväänsä kertomalla tavoitteistaan, joita ovat uusien liikenneratkaisujen kehittäminen, laajentuminen uusille markkinoille globaalisti sekä lupaus julkistaa enemmän kuin kymmenen moottoripyörämallia vuosittain seuraavan viiden vuoden ajan. Mukana on myös joukko premium-malleja.

Hero sitoutui myös jatkuvaan kasvuun ja investoi vahvasti t&k-toimintaan.

Sadasmiljoonas valmistettu Hero oli Xtreme 160 -mallia ja se rullasi ulosyrityksen Haridwarin tuotantolaitoksesta lähellä Uttarakhandia.

Hero juhlisti päivää myös julkistamalla kuusi uutta mallia: Splendor+, Xtreme 160R, Passion Pro ja Glamour -moottoripyörät sekä Destini 125 ja Maestro Edge 110 -skootterit.

 

Heron eilen julkistamat juhlamallit.

Heron eilen julkistamat juhlamallit: Splendor+, Xtreme 160R, Passion Pro ja Glamour -moottoripyörät sekä Destini 125 ja Maestro Edge 110 -skootterit.

Heron tie 100 miljoonaan:

  • 1994 – Ensimmäinen miljoona
  • 2001 – 5 miljoonaa
  • 2004 – 10 miljoonaa
  • 2008 – 25 miljoonaa
  • 2013 – 50 miljoonaa
  • 2017 – 75 miljoonaa
  • 2021 – 100 miljoonaa

Hero on panostamassa vakavissaan asemansa parantamiseen maailmalla, Intian ulkopuolella. Se tehostaa läsnäoloaan nykyisillä markkinoilla ja pyrkii laajentumaan myös uusille alueille.

Tällä hetkellä Hero myy pyöriään jo yli 40 maahan Aasiassa, Afrikassa, Lähi-Idässä sekä Etelä- ja Keski-Amerikassa. Sillä on kahdeksan mp-tehdasta, joista kuusi Intiassa sekä yksi Kolumbiassa ja yksi Bangladeshissä. Lisäksi sillä on kaksi tutkimuslaitosta, joista toinen Intiassa ja toinen Saksassa.