Horex on saksalainen moottoripyörävalmistaja, jonka merkkihistoria ulottuu niinkin kauas kuin 1920-luvulle. 1960 Daimler-Benz osti yrityksen ja lopetti moottoripyörien tuotannon. Vuonna 2010 perustettiin uusi yritys brändin nimen taakse, ja nykyisten Horex-pyörien kehitystyö alkoi.

Horexin moottorit ovat 1200 cm3 tilavuuksisia ja kapeakulmaisia V6-koneita. Sylinteririvien välinen kulma on 15 astetta, mutta V-rakenne mahdollistaa kuitenkin kompaktin kokoisen moottorin. Yleensä V4- ja V6-moottoreissa on 2+2 nokka-akselia, mutta Horexin tiiviillä rakentella on nokka-akseleiden määrä onnistuttu rajaamaan kolmeen. Tehoa moottori tuottaa 160 hevosvoimaa.

Kuvasta näkyy kapea sylinteririvien välinen kulma, joka mahdollistaa tiiviin rakenteen.

Horexin ensimmäinen malli, VR6 Roadster tuli myyntiin 2012 ja Classic vuotta myöhemmin. Pyörät ovat kalliita, jopa Saksassa yli 20 000 euroa ja valmistusmäärät ilmeisesti pieniä. Nyt yritys on Visordownin artikkelin mukaan konkurssilainsäädännön tuomaa suojaa Aubsburgin piirikuntaoikeuden kanssa. Horex uskoo joka tapauksessa pääsevänsä vielä tilanteen herraksi ja ratkaisemaan taloudelliset ongelmansa sekä löytämään lisää investoijia tuotantoaan turvaamaan. Henkilöstön palkat maksetaan edelleen normaalisti ja tuotanto jatkuu.

Yrityksen sivustolla myös kerrotaan, että Horex on mukana Intermot-messuilla Kölnissä. Aloituskuvassa Classic.

Horex VR6 Roadster.