Royal Enfieldin 350 Classic lienee merkin myydyin malli, ei pelkästään Intiassa, vaan ympäri maailman. Uudistetun 350 Classic -mallin pohjaksi on otettu sodan jälkeinen G2-malli pyöreine lokasuojineen ja pisaranmuotoisine bensatankkeineen, kertoi Royal Enfied:in pääsuunnittelija Mark Wells.

Royal Enfield Classic 350

Royal Enfied:in pääsuunnittelija Mark Wells, taustallaan 350 Classic -mallin pohjaksi otettu G2.

Kun tuotekehitysjohtaja Paolo Brovedani sai tehtäväkseen Classic 350 -projektin, niin tehtävän anto oli "selkeä": "Vaihda kaikki, mutta älä koske sen sieluun". Hän teki työtä käskettyä ja Classic 350:ssä uudistettiin renkaat, jousitus, bensatankki, istuin, lokasuojat, sivupanelit, mittaristo ja pakoputkisto, eli kaikki.

Royal Enfield Classic 350

Tuotekehitysjohtaja Paolo Brovedani.

Ajomukavuutta parannettiin leveämmällä istuimella ja pystymmällä ajoasennolla. Värejäkin löytyy varmasti jokaiseen makuun, viisi variaatiota kromatusta mustaan. Kaikkiaan 12 eri vaihtoehtoa. (Tarkemmat tekniset tiedot jutun lopussa)

Royal Enfield Classic 350

Liiketoiminnan johtaja Arun Gopal.

Täysin uudistettu Classic 350 on suunnattu laajalle motoristikunnalle intohimoisista motoristeista aloitteleviin kuskeihin, hintansa puolesta se sopii opiskelijan kukkarolle eikä naismotoristejakaan liiketoimintajohtaja Arun Gopal unohtanut mainita.

Royal Enfield Classic 350

Kromin punainen on yksi monista Classic 350 värivaihtoehdoista

Royal Enfield Classic 350

Classic 350:ssä on pisaranmallinen tankki.

Royal Enfield Classic 350

Royal Enfield Classic 350:ssä on kaksoisputkirunko

Royal Enfield Classic 350

Royal Enfield Classic 350. Leveämpi stonga ja istuin sekä pystympi ajoasento tehtiin parantamaan ajomukavuutta.

Royal Enfield Classic 350 2022 tekniset tiedot:

  • Moottori: Tyyppi yksisylinterinen, nelitahtinen, ilma-öljyjäähdytteinen. Kuutiotilavuus 349 cm3 Poraus x isku 72 mm x 85.5 mm. Puristussuhde 9.5:1. Maksimivääntö 27Nm @ 4000 rpm. Maksimiteho 20,2hv / 14,87 kW @ 6100 rpm. Elektroninen sytytysjärjestelmä. Märkä monilevykytkin. 5 vaihdetta.
  • Alusta ja jousitus: Kaksoisputkirunko. Etujousitus teleskooppi, 41 mm, 130 mm joustomatka. Takajousitus kaksi iskunvaimenninta, 6-asentoinen jousen esijännityksen säätö.
  • Jarrut & Renkaat: Eturengas 100/90 - 19 - 57P, pinnavanne. Takarengas 120/80 - 18 - 62P pinnavanne. Etujarru 300 mm levy, kaksimäntäinen kelluva satula. Takajarru 270 mm levy, yksimäntäinen kelluva satula tai 153 mm rumpujarru mallista riippuen. ABS yksi- tai kaksikanavainen.
  • Mitat: Akseliväli 1390 mm. Maavara 170 mm. Pituus 2145 mm. Leveys 785 mm (ilman peilejä). Korkeus 1090 mm (ilman peilejä). Istuinkorkeus 805 mm. Märkäpaino 195 kg. Bensatankki 13 l.

 Aiheesta aiemmin:

Kaikki Milanon EICMA 2021 -moottoripyörämessujen juttumme löydät täältä