Kawasaki Ninja H2 SX SE:ssä on kaksi tutkasensoria, jotka tuovat mukanaan myös törmäyksestä varoittavan toiminnon sekä sokeiden pisteiden varoitusjärjestelmän adaptiivisen vakionopeudensäätimen lisäksi.
Mukautuvassa vakionopeudensäätimessä on kuljettajan valittavana kolme etäisyysvaihtoehtoa. FCW eli Forward Collision Warning eli törmäysvaroitin näyttää mittaristopanelin yläpuolelle sijoitetun merkkivalonauhan avulla sen, milloin moottoripyörä on valitulla etäisyydellä edellä ajavasta ajoneuvosta.
Kuljettajalla on koko ajan – samoin kuin muidenkin vastaavia järjestelmiä tarjoavien moottoripyörävalmistajien malleissa – vastuu pyörän hallinnasta, ja hän voi jarruttaa tai väistää tai tehdä haluamiaan manöövereitä välttääkseen törmäyksen.
ACC:ssä eli adaptive cruise controlissa eli mukautuvassa vakionopeudensäätimessä on niin ikään kolme eri etäisyysvalintaa. Tässä tapauksessa taas, kun pyörä saavuttaa valitun etäisyyden, jarrut aktivoituvat siltä varalta että tarvitaan vauhdin hidastamista ja moottorin kierrosnopeus laskee, jotta ennakolta valittu etäisyys säilyisi.
Kun välimatka kasvaa, pyörä vähitellen ja automaattisesti palaa ennalta valittuun nopeuteen.
Molemmat nämä toiminnot keskittyvät etututkan hyödyntämiseen. Taakse sijoitettu tutka puolestaan keskittyy sokeiden pisteiden tarkkailemiseen. Kuten nimikin kertoo, jos jokin ajoneuvo siirtyy kuljettajan sokeaan pisteeseen vasemmalle tai oikealle, sivupeileihin asennetut valot ilmaisevat tilanteen ja varoittavat kuljettajaa.
Kuten Kawan tiedotteessa todetaan, mihinkäpä muuhunkaan sporttourer-pyörään tällainen lisävarustus paremmin sopisi, kuin mekaanisesti ahdettuun H2 SX:ään. Tourer- tai adventure-malliston lippulaivoihinsahan kilpailijatkin, kuten KTM, BMW ja Ducati ovat sijoittaneet tutkavarustelunsa.
SE-mallissa on edistynyt elektronisesti säätyvä Showan Skyhook-alusta, kaarretoiminnot, moniasentoinen vetoluiston säätö, lähtöavustin ja moottorijarrutuksen hallinta, integroidut ajotapavalinnat ja vaihtoavustin vakiona.
Lisäksi pyörän laukut ovat samanväriset kuin itse pyöräkin, ja muita piirteitä ovat avaimeton käynnistys, LED-kaarrevalot, ajonaikainen rengaspaineen näyttö.
Kynttilänä kakun päällä on asia, jotka varsinkin täysillä laukuilla ja kyytiläinen mukana ajavat reissumotoristit osaavat arvostaa: VHA, eli Vehicle Hold Assist. Se pitää pyörän paikallaan ylämäessäkin pysähdyttyä kevyesti jarrua painaltamalla, ja vapauttaa jarrun, kun pyörällä lähdetään liikkeelle.
Hätävalosignaaliominaisuus puolestaan pistää jarruvalon vilkkumaan kovan jarrutuksen yhteydessä.
6,5 tuuman väri-TFT-näyttö sisältää vuodesta 2022 lähtien sekä SX- että SE-malleissa SPIN-toiminnon. Se tarkoittaa Kawan infotainment järjestelmää, jolla kuljettaja pystyy liittämään älypuhelimensa pyörän näyttöön ja saamaan noin 20 eri appia toimimaan näytöllä, mm. navigoinnin, sääplavelut, musiikin, puhelinluettelon ja paljon muuta mukaan lukien kommunikointi matkustajan kanssa.
SX ja SE on muuten varustettu samoin, mutta SE:ssä on Showan sähköinen alusta ja Brembon Stylema-jarrut edessä. Ja mekaanisesti ahdetun moottorin teho, 200 hv,n riittää kiireisemmällekin matkamiehelle.
Vuoden 2022 Ninja H2 SX:n ja SE:n tarjolle tulevat värit ovat Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray.